V rámci akcie tvorenia modelov na počesť autorských modelov pána Badalca som si zaumienil postaviť historický kúsok, ktorý svetlo sveta zhliadol pred 30rokmi.
Model som staval originál z ABC na tenkom papieri. Veľa dielov som podliepal kancelárskym papierom a výkresom, nakoľko originál model bol navrhnutý pre E+Z, v ktorom boli modely na tvrdšom papieri.
Model som staval bez úprav iba z dielov, ktoré autor navrhol.
Priestor pre improvizáciu ale je, takže možno niekedy v budúcnosti si stavbu ešte zopakujem.
Report
Začal som stavbou trupu.Už v prednej časti pár dielov nesedelo a kryt motoru som musel prispôsobovať.
Následne som pracoval na krídlach. Oddelil som krídelka, aby model nabral na plasticite. Spodná a vrchná strana nesedela, takže som musel obstrihovať obrysy.
Vrtuľu som nechal bez úpravy, aj keď mám vo zvyku použiť vrstvenie dýhy.
Ďalšou prácou bola výroba výstuh, do ktorých som pre spevnenie vložil tenký oceľový drôtik.
Krídlové výstuhy mali dobrú dĺžku, ale výstuhy medzi horným krídlom a trupom som musel skrátiť cca o 3mm.
Prednú časť výstuhy podvozku som musel jemne ohnúť, aby sa vošli "nožičky" pod kryt motora.
Kolesa sú vybrúsené a pretreté vodovkou.
Po preschnutí celku som ešte doplnil výplet elastickou nitkou.
Keď sa na Camel terazky pozerám, myslím, že sa mi to podarilo celkom dôstojne dobojovať.
Model vyzerá vo vitrínke veľmi prívetivo a aj keď to je ručne kreslený 30ročný kúsok pôsobí nadčasovo.
Ďakujem pánovi Badalcovi, že ho navrhol!
Galéria fotiek hotového lietadla:
"Na letisku"
"Na jednofarebnom podklade"