Ako ďalšie diely ktoré spotrebujem, som si vybral piplačku, ktorú mám konečne za sebou - a to všetky ostávajúce svetlá .
Na fotke koncové svetlá so smerovkami, 2x svetlo spätného chodu, 4x prídavné brzdové svetlo
Ďalej som spravil predné hmlové svetlá, nachádzajúce sa na ochrannom ráme chladiča pod nárazníkom. Smolou bolo, že som ich zlepil ešte predtým, než som si uvedomil, že sú príliš malé . Sám som z toho bol prekvapený, keďže fotiek tejto liazky som sa napozeral až-až a nedošlo mi to. Z fotiek je zrejmé, že tie svetlá boli cca v rovnakej veľkosti ako osem prídavných svetiel na ráme kabíny, preto som dve z nich z kópie použil na výrobu hmloviek. Na fotke sú porovnané so svetlami z modelu, takže rozdiel je hneď vidieť. Ďalej som si na tej istej fotke všimol, že ochranný rám chladiča mal okrem strednej vzpery ešte dve šikmé po stranách, ktoré sa na neho napájajú v zaoblení /viď šípka/ a originál model ich nemá v pláne. Ich druhý koniec nemá kde inde byť prichytený, ako na ráme, miesto tam je, takže problém by s tým byť nemal. Vzpery sú ponechané v dĺžke naviac a skrátia sa až pred ich prilepením podľa potreby. Aby som nezabudol, ďalší detail, ktorý som na pôvodnom modeli upravil, bola farba priečnych stabilizátorov - opäť postrehnuté z fotky. Keďže tieto už mám dávno inštalované, prefarbiť ich stálo trocha úsilia, aby som nič okolo nezababral. To, či bol čierny aj stabilizátor zadnej nápravy nemám potvrdené zo žiadnej fotky, nikde to nie je vidieť, ale prefarbil som ho taktiež a logicky by to nemalo byť chybou
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Moderátor: iconmaster
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Live hard, ride easy.
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
paradny Liaz tu rastie! Mriezky svetiel v prednom narazniku si robil,ci je to laser,ci..?
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Ďakujem . Mriežky na svetlách sú laser, ešte na prvú liazku mi ich zopár vypálil Burton /ktorého som tu už mimochodom dobre dlho nevidel
Live hard, ride easy.
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Podstatnou časťou modelu je ako inak korba s plachtou - pôsobí ako len dno s trubkovou konštrukciou prekrytou plachtou, avšak podľa fotiek kamióna som usúdil, že tam boli aj znížené bočnice - cca 1/2 alebo 1/3 pôvodných. Oproti 1985 mi plachta nevyšla až tak dobre, príčiny boli dve - jednak plachta 1985 bola celá farebná, potlačená a tým pádom pri navlhčení z rubu papier nepremokol naskrz a aj sa navlhčil rovnomernejšie a za ďalšie, po laserovej potlači sa tvarovací nástroj kĺzal ľahšie ako po mokrom papieri v tomto prípade. Kvôli tomu mi na niektorých miestach v znázornených záhyboch vzniklo pokrčenie, ktoré som musel opravovať podlepením kúskom papiera - na fotke z vnútra plachty sú to tmavé oválne ústrižky papiera. Miestami som si myslel, že model skazím práve plachtou, prípadne ju budem musieť vyrábať z rezervného originálu, ale nakoniec to nejako dopadlo
Tvarovanie plachty:
Model neobsahuje trubkovú konštrukciu, tak som si ju vyrobil sám. Bez nej by bola plachta veľmi krehká a náchylná na poškodenie a navyše trubky sú zásadné aby boli previsy plachty pekne výrazné.
Následne som konštrukciu vlepil do hotovej plachty. Veľmi náročné bolo tvarovanie oblúkov, ktoré prechádzajú do "hrán", nakoľko v mieste zaoblenia sú na konštrukcii dve pozdĺžne trubky. Vlepil som aj provizórne bočnice a poistil ich kúskami kartónu proti ohybu a takisto som zatemnil čiernym papierom mriežku sania vzduchu pre motor.
Dno korby som podlepil 3mm kartónom a poistil proti prehnutiu ďalšími priečkami z vnútornej strany.
Prichystal som si oká na uchytenie plachty - vyrobené navinutím drôtu na potrebný priemer, preseknutím skalpelom a následným dotvarovaním.
Hotová korba, s pridanými okami na plachtu, prídavnými koncovými svetlami a nalepenými blatníkmi. Všetko zaprášené do (asi) finálnej podoby. Niektoré diely tam ešte neumiestňujem, aby neprekážali pri lepení korby na rám vozidla.
Tvarovanie plachty:
Model neobsahuje trubkovú konštrukciu, tak som si ju vyrobil sám. Bez nej by bola plachta veľmi krehká a náchylná na poškodenie a navyše trubky sú zásadné aby boli previsy plachty pekne výrazné.
Následne som konštrukciu vlepil do hotovej plachty. Veľmi náročné bolo tvarovanie oblúkov, ktoré prechádzajú do "hrán", nakoľko v mieste zaoblenia sú na konštrukcii dve pozdĺžne trubky. Vlepil som aj provizórne bočnice a poistil ich kúskami kartónu proti ohybu a takisto som zatemnil čiernym papierom mriežku sania vzduchu pre motor.
Dno korby som podlepil 3mm kartónom a poistil proti prehnutiu ďalšími priečkami z vnútornej strany.
Prichystal som si oká na uchytenie plachty - vyrobené navinutím drôtu na potrebný priemer, preseknutím skalpelom a následným dotvarovaním.
Hotová korba, s pridanými okami na plachtu, prídavnými koncovými svetlami a nalepenými blatníkmi. Všetko zaprášené do (asi) finálnej podoby. Niektoré diely tam ešte neumiestňujem, aby neprekážali pri lepení korby na rám vozidla.
Live hard, ride easy.
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Vyzerá to úžasne...
Parádna plachta aj všetky tie detaily...
Parádna plachta aj všetky tie detaily...
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Parada, tie oka tomu dobre pomohli
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
super.uz si specialista na nakladakove plachty
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Paráda chlape, len pokračuj
Okrem vymakaných detailov aj tá patina je super! Sú to nejaké pigmenty alebo akou metódou robíš ten prach? Jo, a nehrozí že počas manipulácie to zotrieš?
Okrem vymakaných detailov aj tá patina je super! Sú to nejaké pigmenty alebo akou metódou robíš ten prach? Jo, a nehrozí že počas manipulácie to zotrieš?
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Iconmaster - pri dakarkách používam len suchý pastel, tmavší a svetlejší, odtiene namiešané z viacerých pastelov. Pigmentom v spojení s fixatívom sa to síce odolnosťou nevyrovná, ale na bielych dieloch a na offsete to drží perfektne, o čosi horšie na prefarbených dieloch a na laseri. Nanášam tvrdým skráteným štetcom a jemnejšie zaprášenie zasa len štetcom s jemnými štetinami. S trvácnosťou som spokojný, dôkazom je aj dakarka z 1985, ktorú som vyberal z vitríny a manipuloval s ňou asi tak 300x, aby som si pozrel čo a ako som robil a neutrpela žiaden odtlačok v prachu .
Vyrobil som koše na kanystre, troška som ich upravil a pridal na "dvierka" časti pásoviny ktorá bránila otvoreniu uzáverov na kanystroch a aj visiace zámky proti ich krádeži. Holt krádežechtiví spoluobčania sú všade, aj na Sahare a nejaký ten litrík nafty môže chýbať aj ostatným súťažiacim posádkam, tak treba byť pripravený .
Na spodok kabíny som popridával rôzne prelisy podľa fotiek. Tu bolo umiestnené aj pracovné svetlo, ktoré po sklopení kabíny osvetľovalo motorový priestor a uľahčovalo tak prípadný servis a opravy. Na toto sa mi náramne hodila nepoužitá hmlovka spod predného nárazníka, keďže tieto som nahrádzal väčšími
Spracoval som potrubie sania. Znázornil som kovové sťahovacie pásky a trocha vytunil koleno ktoré prepája sanie od motora k filtrom umiestneným v korbe. Na hrubší drôt v bužírke /presne spĺňal požadovaný priemer a tvaruje sa omnoho ľahšie ako plný drôt s priemerom 3,5mm/ som namotal tenší medený drôtik, zalial sekunďákom a nafarbil. Takto vzniklo rebrovanie.
Týmto sú úplne všetky diely modelu aj diely mojich prípadných úprav hotové, snáď som na nič nezabudol. Ako mám v obľube, vždy zlepím celky modelu a potom si vychutnávam ako mi to rastie pod rukami keď to všetko spájam . Nie každý model to umožňuje, ale toto nie je ten prípad. Takže ešte pár fotiek všetkých dielov spolu a môžem to začať kompletovať. Pri dakarke z 1985 som sa vyviedol z omylu, nie je to jednoduchý proces, je to zdĺhavé a vyžaduje ešte veľa lepenia, dodržanie geometrie, retuše, patiny, ale už sa niet kam ponáhľať, koniec sa blíži
Vyrobil som koše na kanystre, troška som ich upravil a pridal na "dvierka" časti pásoviny ktorá bránila otvoreniu uzáverov na kanystroch a aj visiace zámky proti ich krádeži. Holt krádežechtiví spoluobčania sú všade, aj na Sahare a nejaký ten litrík nafty môže chýbať aj ostatným súťažiacim posádkam, tak treba byť pripravený .
Na spodok kabíny som popridával rôzne prelisy podľa fotiek. Tu bolo umiestnené aj pracovné svetlo, ktoré po sklopení kabíny osvetľovalo motorový priestor a uľahčovalo tak prípadný servis a opravy. Na toto sa mi náramne hodila nepoužitá hmlovka spod predného nárazníka, keďže tieto som nahrádzal väčšími
Spracoval som potrubie sania. Znázornil som kovové sťahovacie pásky a trocha vytunil koleno ktoré prepája sanie od motora k filtrom umiestneným v korbe. Na hrubší drôt v bužírke /presne spĺňal požadovaný priemer a tvaruje sa omnoho ľahšie ako plný drôt s priemerom 3,5mm/ som namotal tenší medený drôtik, zalial sekunďákom a nafarbil. Takto vzniklo rebrovanie.
Týmto sú úplne všetky diely modelu aj diely mojich prípadných úprav hotové, snáď som na nič nezabudol. Ako mám v obľube, vždy zlepím celky modelu a potom si vychutnávam ako mi to rastie pod rukami keď to všetko spájam . Nie každý model to umožňuje, ale toto nie je ten prípad. Takže ešte pár fotiek všetkých dielov spolu a môžem to začať kompletovať. Pri dakarke z 1985 som sa vyviedol z omylu, nie je to jednoduchý proces, je to zdĺhavé a vyžaduje ešte veľa lepenia, dodržanie geometrie, retuše, patiny, ale už sa niet kam ponáhľať, koniec sa blíži
Naposledy upravil/-a Paly v 01 Feb 2021 09:05, upravené celkom 1 krát.
Live hard, ride easy.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Paráda Paly. Jak tie všetky úpravy sú skvelé, tak aj celá prezentácia stavby má vysokú úroveň. Tiež zaujímavý postup spracovať si všetky jednotlivé diely v rozkade a potom to kompletovať naraz. Už sa teším na výsledok.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní