Ahojte, po Minardi som chytil slinu, tak som sa hneď pustil do dalsieho modelu. Je ním netradičný BAR 01 z F1 špeciálu.
Niečo o predlohe.
Stajňa BAR (British American Racing) prebrala umierajúci Tyrrell a mala veľké plány už pri svojom prvom vozidle, ktoré chcel nasadiť do sezóny 1999. Tím najal zaujímavú dvojicu, perspektívneho nováčika Ricarda Zontu z Brazílie a sekundoval mu nikto iny ako majster z roku 1997 Jacques Villeneuve. Riaditeľ tímu Craig Polock sa vyjadril, že už od prvého preteku chcú útočiť na prvenstvá v klasifikáciách i pretekoch. Silné vyjadrenie, ktorým zaujal konkurenciu aj verejnosť. A pri predstavení monopostu zaujal ešte niečím iným, sfarbením vozidiel. BAR patril pod koncern BAR Tobbaco a v dobách pred zákazom tabakovej reklamy chcel koncern promovať hneď dve svoje značky - 555 a Lucky Strike a tak boli obe autá rozdielne.
Tu však ale išlo proti pravidlám FIA, ktorá bola ostro proti rozdielnosti monopostov. Pravidlá totiž hovoria - autá tímu totiž musia mať takmer zhodné lakovanie, rozdielnosti sú prístupné iba pri detailoch (ako zrkadlá a podobne).
Ako však z toho vyjsť? Tím, prišiel na trochu šialený, ale veľmi účinný spôsob, lakovania "zošil" a každá polovica auta mala iné lakovanie. Bizarné, ale účinné, FIA dala zelenú.
A ako sa tomuto farebnému autu vodilo? Úplne zle, BAR 01 bol celkom rýchly, ale iba vtedy ak fungoval, čo bolo takmer nikdy. Villeneuve bol v cieli iba 4 krát (zo 16. VC) a Zonta (a Fín Mika Salo, ktorý za neho zaskočil po zranení) videl cieľ 7 krát, no ani raz na bodoch, čiže tím skončil s nulou na konte v roku 1999 posledný.
Takto by mohol vyzerať výsledok mojho snaženia.
A už mám aj niečo odlepené. predné krídlo a deflektory. Už len dodám, že budem stavať Villneuvov monopost.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Moderátor: iconmaster
BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Naposledy upravil/-a marcello v 07 Máj 2023 19:09, upravené celkom 1 krát.
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
A už tu mám ďalší postup. Aj zadné krídlo je už hotové. Konečne som s geometriou krídla ako tak spokojný. To bude asi tým, že som použil pri lepení trochu inú taktiku. Predtým som zvykol nalepiť všetky lišty na jednu stranu a potom som ich nalepil na druhú, čo bolo ale dobre použiteľné hlavne pri jednoduchých krídlach, kde sú maximálne tri lišty.
Tentokrát som na to šiel inak. Najprv som na jeden bok nalepil iba spodné lišty a hlavnú lištu, ktorá bola rozmerovo najväčšia. Potom som pridal druhý bok a zvyšné dve, horné, lišty som už len "napakoval" do vzniknutej konštrukcie.
Tentokrát som na to šiel inak. Najprv som na jeden bok nalepil iba spodné lišty a hlavnú lištu, ktorá bola rozmerovo najväčšia. Potom som pridal druhý bok a zvyšné dve, horné, lišty som už len "napakoval" do vzniknutej konštrukcie.
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Presne s tymto postupom aj ja vzdy bojujem ale nakoniec ostanem skoro vzdy pri Tvojom "povodnom" a nejako tie listy ladim za pochodu.Tvoje kridla vyzeraju perfektne
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Pekne, pekne, vyzera, ze sa to neskrutilo...
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
No ja to tiež tak vidím Možno to trošičku ťahá na jednu stranu, ale dúfam, že sa to zrovná, keď to prilepím na podlahu.
V tomto príspevku ukážem jednu "nedotiahnutosť", je vidieť, že toto bol jeden zo skorších Špinlerových modelov. Ak totiž vložíte sedačku do hlavného celku, jeden z otvorov pre prednú nápravu zaplní vnútorná strana sedačky. Obraz povie viac ako slová: najprv fotka s nevloženým kokpitom a potom s vloženým, kde vidieť rozdiel (červený krúžok). Oprava je pomerne jednoduchá, len sa tu bude trochu neplánovane rezať.
V tomto príspevku ukážem jednu "nedotiahnutosť", je vidieť, že toto bol jeden zo skorších Špinlerových modelov. Ak totiž vložíte sedačku do hlavného celku, jeden z otvorov pre prednú nápravu zaplní vnútorná strana sedačky. Obraz povie viac ako slová: najprv fotka s nevloženým kokpitom a potom s vloženým, kde vidieť rozdiel (červený krúžok). Oprava je pomerne jednoduchá, len sa tu bude trochu neplánovane rezať.
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Tak už mám HOTOVO. Stavba bola pohodová, no i tak som sa nevyhol niekoľkým zaváhaniam, veľmi sa mi nepodarili bočnice, ich špecifický tvar sa mi nepodaril najlepšie spracovať a tiež som sa sekol pri držiaku predného krídla, kvôli ktorému som stál pred dvomi zlými možnosťami, buď nalepím krídlo tak, aby farebný dizajn bol v poriadku, no krídlo bude veľmi na krivo, alebo som farebný dizajn trochu odignoroval (a doretušoval), no zato by bolo krídlo rovnejšie. Vybral som si druhú možnosť. Tu su finálne fotky.
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Krásna Špinlerovka, obdivujem tú čistotu stavby, mne sa to vždy podarí niekde upatlať lepidlom každopádne nádherný kúsok 2 formúl v jednom, tiež doňho určite niekedy zastrihnem
Re: BAR 01 Supertec / P. Špinler / 1:24
Pekná robota
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný