Zhruba od 9.8. som sa občas po večeroch venoval tomuto krásnemu modelu, prvej T148 od RW. Keďže času nebolo moc nazvyš, model som dokončil až dnes. Pár týchto Tatroviek som tu už videl postavených, takže to nebude žiadna novinka na tomto fóre, ale chcel som sa podeliť o skúsenosti pri jej stavbe. Stavba prebiehala bez väčších problémov, všetko pekne sedelo, ako je u modelov od RW zvykom. Keďže to bola moja prvá 148, tak som si najprv zlepil skúšobnú verziu kabíny z kópie na 160 g/m2 papieri, aby som odchytal záludnosti a kabínu dostal "do ruky" - viď obrázky na úplnom konci prezentácie. Skúšobnú kabínu som lepil podľa alternatívneho Zollovho postupu. Keď som potom lepil originál kabínu, tak som ju skúsil zlepiť podľa návodu zo zošita, ale tá mi moc nevyhovovala, nepáčila sa mi strecha, ešte som si k tomu umazal sklo, tak som si kúpil ďalší model a 3.verzia kabíny bola už definitívna

(staval som ju zase osvedčeným Zollovým spôsobom). Určite modelárom, ktorí ešte T148 nelepili, doporučujem si vyskúšať túto kabínu najprv na "nečisto", zistia, kde sú záludnosti pri lepení a pri originále si na to dajú pozor. Oproti návodu som rám 24 prilepil k šasi (ku nosiču kabíny) ešte pred kompletáciou motoru a kabíny, rovnako aj výfuk, myslím, že je to tak lepšie. Oproti originál šmikajde som si pridal "kovové" obruče, vyrobené z papiera a natreté striebornou Agamou a klaksóny, ktoré som si okopíroval z modrej T148 NTt a natrel striebornou fixou, na kolesá som použil kartónové výplne a laserové dezény, všetko ostatné je ako bolo vo vystrihovačke. Na kapote som nepoužil zadné čelo, podarilo sa mi tvar kapoty zafixovať aj bez neho, ale zlepil som si ho, pretože mi výborne poslúžilo ako šablóna na správne natvarovanie kapoty. Tak a teraz už fotodokumentácia

:

No a toto je výsledok:

A tu je pár fotiek skúšobnej a "nepodarenej" kabíny

:
