Vďaka chalani, vaše komenty ma tešia minimálne tak, ako tie svetlá
Matus R napísal:Už to len dotiahnuť do konca.
Stalo sa tak už tento pondelok
No kvôli počasiu som stihol nafotiť ako-tak až dnes, ale o tom neskôr..
Tak už tradične, nejaké to slovo na záver: Ktorí ma poznáte, viete, že u mňa tie modely neschádzajú ako z pásu v Šahách. Lepím pomaly a často som aj lenivý, prípadne ma zdržujú nejaké iné okolnosti. Pôvodne som však túto stavbu rátal, že dokončim prinajhoršom v roku, keď som ju začínal (2017), keďže som to mal prakticky na komplet skreslené. Prišli mi ale do toho nejaké služobky, potom som dostal chuť aj na plast a medzitým postavil aj dve dopravné lietadlá. Ale ako som teraz v rýchlosti prebehol moje vlákno, tak odhadujem, že keby som na tom makal pravidelne bez výraznejších odstávok, bolo by to zmáknuteľné za 6-8 mesiacov, aj pri mojom tempe.
Snažím sa robiť každý model hoci o trošinku lepším ako bol ten predošlý - či už ide o detailnosť, geometriu, nejaké nové postupy alebo povrchovky - rád si dvíham tú pomyslenú latku vyššie a zároveň stále viac sa stotožňujem s filozofiou "cesta je cieľ". Proste mať radosť z kvality než z kvantity, z toho keď sa niečo podarí podľa predstáv než dodržať "časový plán". Bola to jedna z mála projektov, na ktorý som mal dostupné všetky potrebné podklady, hlavne kvalitnú fotodokumentáciu, ale paradoxne som si o to viac nakladal a išiel niekedy do extrémností - do detailov, ktoré sú len minimálne (prípadne vôbec) viditeľné v konečnom dôsledku.
Ďalej toto je môj prvý model, ktorý som navrhoval cez 3D model, čo bola celkom pecka, no na strane druhej, aj to samotné virtuálne modelovanie zobralo dosť času, ktorý sa len čiastočne vrátil pri príprave dielov na tlač. V tejto chvíli si stále neviem predstaviť, že by som robil všetko ďalšie takýmto spôsobom, hlavne tie tvarovo zložitejšie veci, ako nákladiaky. Ďalej na tomto modeli som prvý krát vyskúšal aplikovať dezén pneumatík rezaný plotrom, tie vyššie spomenuté svetlá a nejaké ďalšie vychytávky, ktoré dúfam, využijem aj v budúcnosti a zároveň to bude inšpiráciou pre vás. Počas stavby som sa snažil popísať techniky alebo metódy, ako som pri niektorých detailoch postupoval, čo dúfam niekomu pomôže a samozrejme rád odpoviem ak sú nejaké špecifické otázky.
A ku fotkám - zapojil som ho za Scaniou, no chcelo by to nižšiu točnicu. A je vidieť aj ten generačný rozdiel medzi ťahačom (dokončeným v 2011) a návesom.
Nechcelo sa mi ísť motať niekde a hladať voľaké pekné miesto na fotenie, tak iba kartónová podložka a jednoduché pozadie s brizolitom:
Ešte neskôr možno doplním pár fotiek iba návesu samotného. Modelkám síce možno prispeje keď pofukuje počas fotenia, ale papierákom nie je to nič zdravého. Keď mi ten vietor už druhý krát prevrátil náves a musel som už dokonca aj nejakú drobný servisný zásah urobiť, rozhodol som to celé prerušiť a doniesť dnu..
Týmto ďakujem každému, kto mi držal palce, sledoval a povzbudzoval. Zároveň špeciálna vďaka patrí Števovi Habánkovi, za to, že mi pomohol so zabezpečením podkladov!