Ahoj
Po dlhom čase bez lepenia z rôznych dôvodov práca alebo lenivosť sa k tomu dokopať , som začal lepiť ďalší sklápač po dokončení 148 ARKTIK finálne foto modelu určité dám na fórum.
Ďalší model na stole je TATRA 815 8x8 S1 od PMHT.
Model som začal lepiť v roku 2016, spravil som rám a prednú dvojnápravu odvtedy bol model v skrinke kde čakal na oživenie. Tatra dostane niekoľko úprav a detailov a laser dezény na kolesá.
Aktuálne dokončujem podvozok. Report zo stavby pridám v najbližších dňoch.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Moderátor: iconmaster
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Vitaj späť, "back in business", starý známy A nech sa teda darí!
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Report
RÁM : Stavbu modelu som začal rámom. Diely som podlepoval balzou a na lepenie dielov som použil obojstrannú pásku aby som sa vyhol prípadnemu skrúteniu rámu. PODVODOK Ďalej som pokračoval podvozkom, ako prvé som začal prednou dvojnápravou. Spravil som plastickejšie zavesenie kolies a tak isto som prerobil aj mechanizmus zatáčania kolies. Poloosy som trochu podsekol do Včka. Podvozok som doplnil o matice, plastickejšie manžety na poloosách a brzdové válce na bubnoch.
Vznikla mi drobná nepresnosť neviem či to je mojími rukami alebo modelom, ale centrálna rúra je kratšia o 2,5 mm, takže som ju musel nadpájať pred treťou nápravou. Zistil som to až po tom ako som mal predok už nalepený na ráme a chýbala už len zadná dvojnáprava.
Zatiaľ sa to lepí celkom pekne mrzí ma retuš bojujem s namiešaním správneho odtieňa.
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Report
Nárazník: som upravil o zasklenené svetla a vytiahnuté smerovky z meotarovej fólie, žiaľ, smerovky som nespravil priehľadné, pretože revelacká transparentná oranžová veľmi dobrá nieje. Ďalej som vyrezal vzduch. Na aute ešte chýbajú značky ale tie ešte nemám urobené a stupačku nalepím až koncom stavby. Možno na nárazník pridám nejaké doplnkové svetlá (uvidím). Blatníky a veci okolo : tieto diely sa lepili pekne všetko pasovalo. Problém nastal až po priložení blatníkov na rám, tam mi nesedeli otvory v ráme na blatníky nad druhou nápravou nevedel som čo s tým. Nakoniec som blatníky roztiahol nasilu až kým sa papier netrhal a sadlo to pekne. Ďalší problém závažnejší nastal s blatníkmi nad prvou nápravou, u nich mi zavadzali listové perá. Musel som trhať a rezať. Bolo potrebné zrezať nosník listových pier diel č. 21-22. aby listové perá nepresahovali šírku rámu.
Pokračovať budem ďalej s motorom, výfukom a filtrom vzduchu. Boj bude s výfukovými zvodmi a potrubím k výfuku.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Dobré tempo si nasadil a dobre sa nato pozerá. Nech ti to tempo hlavne vydrží.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Martin ďakujem. Tempo je vďaka PNke. Popri robote to bude pomalšie, no model chcem dokončiť čo najskor.
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Report
Motor : upravil som hlavy valcov, Turbo som spravil z ele. drôtu s bužírkou a zvody som spravil s evergreenu priemer 1,6 mm. Bol som prekvapený ako jednoducho a rýchlo to išlo. Evergreen som nahrieval nad sviečkou aby držal ohyb. Jednotlive diely zvodov som lepil gelovým sekunďakom.Ďalej som dokončil výfuk a filter vzduchu a prepojil ich potrubím k motoru. Na tatre pribudol aj kardan na ktorom som len pridal kardanový kríž.
To je odomňa zatiaľ všetko. Pokračovať budem kolesami.
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Velmi pekne,aj s upravami, super!
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Lupa ďakujem za pochvalu !
,pokračovať budem kabínou, rozhodujem sa medzi modrou a žltou variantou.
PS ešte treba zjednotiť zaprášenie predných VS zadných kolies. fotky vytiahli rozdiel.
Report
Tak ako som písal v predchádzajúcom príspevku pokračoval som kolesami. Bol to boj a veľmi monotónne. Kolesá som upravil laserom vypaľovanými dezénmi, vydieroval som vzduch z diskov a na zadné nápravy som doplnil matice v mojom prípade len ihlou vypichnuté nity. Kolesá som farbil syntetikou Revell č.6 a následne oprášil suchým pastelom, behúň a boky bombírungu som očistil aby to vyzeralo realnejšie. Disky boli dosť nepresné. Na zadných vonkajších kolesách som musel zväčšovať diel č. 81 ktorý sa lepil na disk u zvyšných kolesách to nebolo potrebné lebo sa diel č. 81 lepil na diel č. 78. Kto bude model lepiť tak nech si to prekontroluje aby to pekne sedelo ,pokračovať budem kabínou, rozhodujem sa medzi modrou a žltou variantou.
PS ešte treba zjednotiť zaprášenie predných VS zadných kolies. fotky vytiahli rozdiel
Re: Tatra 815 8x8 S1/ PMHT/ 1:32
Report
KABÍNA: Po dlhom rozhodovaní som zastrihol do žltej varianty. Bude to pekný kontrast a nezvyčajná kombinácia okrem firmy Doprastav. Lepilo sa to celkom pekne problém bol len s dielom čelného okna ktoré ma väčší obvod asi o 1mm na každej strane. odchylka je vidieť pri ohybe dverí ale celkom sa to stratilo. Kabínu som lepil postupom Zolla, ktorý je zverejnený na webe Ripper-Works. Kvôli tomu som musel upraviť niektoré diely interiéru. Ale zvonku je kabína pekná a sedí aj geometria. Interiér som doplnil len o nejaké drobnosti. Vo finále toho zvonku aj tak nieje veľa vidieť.Foto postupu pri zasklievaní:
Na zasklievanie používam transparentnú obojstranku a diely v oblasti okna retušujem tušom , imituje to tesnenie v prípade nepresností zlého nalepenia dielu. Aj keď to je v typoch a trikoch tak to možno niekomu pomôže.
Foto interiéru:
Foto kabíny s interierom:
Nasledovať bude ovešanie kabíny príslušenstvom. Rovnako sa doladia aj tvary a retuš. Hotová kabína po priložení na sucho pôjde bokom a uchytím ju až pred koncom stavby.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní