Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 05 Nov 2016 21:35

Tak ono to zas tolik papíru na tu rouru neybylo. Je pravda, že hmotnost se zvýší, ale nemyslím si, že by toto zvýšení mělo výrazny vliv na výsledný model.

Dodělal jsem z velké části podvozek a přidal drátek spojující přední disky.

Z výsledke podvozku jsme docela spokojen. Až vše pořádne proschne přijdou na řadu detaily a opravy chyb způsobených manipulací. Musím dolepit ulámané matky, natřít drát spojující přední disky, zaretušovat místa, kde došlo k otření barvy při manipulaci. Dále plánuji dodělat ještě několik detailů na převodovku. Nejhorší bylo udržet geometrii a konečně jsem pochopil, proč stavba začíná rámem a ne rovnou podvozkem.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok Obrázok

Ještě chvilku budu dělat černé díly a potom konečně začnou žluto-hnědé součástky.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 09 Nov 2016 23:44

K dokončení podvozku mi chybí ještě několik detailů. Jedním z nich jsou torzní tyče. Zakoupil jsem několik profilů Evergreen, zejména pro výrobu žebříku a potrubí u cisterny. Použil jsem průměr 1,6 mm i na torzní tyče (v návodu je uvedne průměr 1,5 mm, ale myslím, že ta desetina není znatelný rozdíl). Nyní potřebuji chytit lepší odstín černé a tyče nabarvit.

Obrázok

Když sjem dokončil hrubou stavbu podvozku (stále se mi nepozdávala geometrie, tak jsem kousek musel rozlepit a znovu spojit), tak jsem se vrhl na připevnění již hotového rámu. Jak jsem již několikrát uvedl, jde po dlouhé době o první model a první komplexnější model, bohužel rám to odnesl asi nejvíce.

Retuš = hrůza, přesnost = hrůza, řez= hrůza

Rám jsme stavěl podle návodu již na začátku stavby a musím uznat, že nyní po slepení podvozku bych ho udělal již úplně jinak. Ono se to možná zkušeným modelářům nezdá, ale i malý trénink je opravdu znát. Asi největší chyba, kterou jsem u rámu děla byla při retuši. Nejdříve jsem díly slepil a následně retušovat, no není to dobré. A aby toho nebylo málo, tak nedávno jsem rám opravoval a vyklozl mi z ruky. Reflex je reflex, bohužel jsem ho chytil stehny a jednu stranu malinko zdeformoval, ale naštěstí to není skoro vidět.

Obrázok

Chytit odstín hnědé barvy bude opravdu oříšek, ale snad se zadaří.

Nyní mě čeká výroba tlakových nádob, musím říct, že z vrchlíků má opravdu respekt. Dále dodělat poslední doplňky k podvozku. Místy je retuš odřená, ale to je zejména důsledkem manipulace, takže musím opravit i tyto hrany.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 22 Jan 2017 17:57

Tak jsem po delší době opět pokročil ve stavbě Tatrovky.

Sestavil jsem přední blatníky a připravil jsem si "tyčinky" na uchycení blatníků k rámu. Blatníky jsou zatím pouze nasunuty. Na pravém blatníku ještě chybí dodělat několik nádobek. Blatníky přilepím napevno a přidám tyto detaily až ev chvíli, kdy budu dělat zadní konstrukci a kabinu. Nerad bych je přilepil v jiném úhlu, než v jakém budou potřeba. Při lepení blatníků nenastal žádný problém, vše šlo přesně podle návodu.

kromě blatníku jsou přidělané také přední schůdky pro řidiče a spolujezdce. Zde šlo také lepení bez problémů. Jestli jsem nikde neudělal chybu, tak je opačné označení dílků potřebných pro lepení schůdků. Dílky 9kR a 9mR po naohýbání sedí na levou stranu rámu (předpokládám, že strany se určují podle směru jízdy - u řidiče L) a dílky 9kL a 9mL zase na druhou stranu.

Obrázok

Blatníky je třeba ještě zaretušovat.

Jako další je podle návodu na řadě motor. Zatím jsme sestavil tělo motoru (dílky s číslem 11). Při lepení nenastal žádný problém, vše přesně sedí a dobře se lepí. Na zkoušku ej umístěna osička o průměru 1,5 mm. Písty přijdou ještě přemalovat, aby zde nebyla oranžová barva.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok

Nyní je potřeba dodělat motor, výfuk a vše usadit do rámu.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Užívateľov profilový obrázok
Štefan Húska | 42
2K+
Príspevky: 2624
Meno: Štefan Húska
Bydlisko: Saalbach Österreich

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Štefan Húska » 23 Jan 2017 01:23

Pekná čistá práca len tak ďalej :wink:
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu

Užívateľov profilový obrázok
omron22 | --
Príspevky: 689
Meno: Lubo

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa omron22 » 23 Jan 2017 10:11

Ano,ano aj mne sa velmi paci,len tak dalej.......

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 04 Feb 2017 17:40

Děkuji, kladné ohlasy vždy dodají energii do další práce :victory:

Výrobou výfukového potrubí jsem dokončil celý motor a umístil motor do rámu.

Už od začátku jsem věděl, že výfukové potrubí (díl 14i) určitě budu chtít vyměnit za něco reálnějšího, než je papírový proužek. Protože na nástavbě cisterny bude mnoho doplňků, které jsou vyráběny z "drátů" (schody, potrubí) tak jsem si chtěl vyzkoušet pravá na výfukovém potrubí práci s profily Evergreen, které plánuji použít na celém modelu.

Profily se dobře dají řezat (odlamovacím nožem), následně nad svíčkou je lze velmi jednoduše ohnout a k lepením jsem používal vteřinové lepidlo. S lepením byl asi největší problém. U schůdků, které budou hned na očích budu muset lépe profily brousit, aby při lepení šla plocha na plochu a nevznikala mezera. Po slepení výsledného tvaru potrubí jsem ho celé nastříkal základní šedou barvou.

Výsledná barvená úprava potrubí je provedena tmavě šedou barvou, následně pomocí laku na vlasy je připevněna sůl a celý díl je nastříkán hnědou barvou. Po kompletním uschnutí hnědé barvy je odlámána sůl a vytvořen opotřebovaný efekt. Lepené spoje jsou velmi křehké.

Motor je následně dokončena a vlepen do základního rámu. Motor se lepil dobře. Nyní je potřeba dodělat zbytek výfuku, nádrže a další detaily k dokončení motoru a podvozku.


Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa serpens » 08 Feb 2017 21:12

Mas to pekne rozbehnute, cista praca :victory:
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 19 Mar 2017 21:45

Tak přidám zase něco málo z postupu.

Nejdříve jsem udělal výfuk. Použil jsem papírový originál + profily evergreen. Po nástřiku zákldovkou následovat nástřik stříbrnou barvou. Výfuk se lepil dobře a vše dobře pasuje. Následovala příprava nádrže. Na první fotografii pouze provizorně umístěná na podvozku, abych si ověřil rozměry.

Obrázok

Další velmi obtížný krok bylo čelo nádrže. Zatím mám pouze jedno. Musím říci, že z toho mám rozpačitý pocit. Bylo to zatím to nejsložitější co jsem z papíru dělal, ale šlo to určitě zvládnout lépe :-(
Z normálního pohledu (1m od modelu) to vypadá uspokojivě - z obou stran i přesně navazují hnědé pruhy a části. Když jde člověk blíže, tak by to nejraději vzal a přiložil tím. Snad se mi zadní čelo povede lépe. Přední čelo je takové nepravidelné a trochu více pomuchlané (3x jsem to přelepoval)

Nyní už je jasné, že do cisterny se dlouho pouštět nebudu...

Obrázok Obrázok
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12910
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 21 Mar 2017 17:41

v čom bol problém s lepením čela? ak by si si mohol zohnať tvarovátko (tyčku na guľke, alebo aspoň oblý koniec rúčky štetca), môžeš skúsiť tie "lupene" najprv vaľkať na gume, aby sa ti to zaoblilo a lepšie sa lepilo na tupo, potom to ešte cez spoj prejsť tým zaobleným, aby si mal hrany pekne zarovno a hlavne to skús robiť pomaly, času máš dosť

držím palce, nech sa darí
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Tomas23 | 35
Príspevky: 14
Bydlisko: Dolní Třebonín, CZ

Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomas23 » 22 Mar 2017 16:55

Problém byl hlavně v tom, že se mi nedařilo dostat ten správný tvar.

Už se těším na víkend, až vyzkouším zadní čelo. Ze začátku se mi nechtělo ani pokračovat, ale s odstupem času to beru jako výzvu a chci se pokusit o co nejlepší výsledek. Zrovna před chvilkou mi PPL přivezla pomůcku, kterou na čelo yvužiji.

https://e441.ecdn.cz/img/big/982.jpg
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32

Návrat na "Automobily verejných služieb // Public Services' Vehicles"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných