Ahoj
Už jsem zase tu, dlouho jsem si nic nepostavil od Pmháťáků a tak jsem si vybral jejich ještě novinku, Tatru s UDSkem.
Přesto že mám obě měřítka rozhodl jsem se pro to menší protože je mi teď milejší.
Stavbu jsem začal podle návodu centrální rourou. Trochu jsem se zasekl na torzní příčce R3p, její ukotvení není plně jasné z návodovky, ale pomohl mi Vašek ve svém vlákně. Narazil jsem i na problémy. Díl R3a po namotání na kulatinu má moc malý průměr a tím pádem má vůli v diferenciálu, díra je o cca 0,5mm větší než by měla být. Potom dílky R5f a R5c mají mít údajně průměr 1mm, ale já musel použít kulatiny o průměru 1,5mm. To je zatím asi vše. ... Jo a ještě mě trochu zlobí papír, jeho růžky mají tendenci se lehce vrstvit, už jsem musel zapravovat několik dílků.
Přední náprava. Trošku jsem jí nazdobil, taková klasika.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Moderátor: iconmaster
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Predloha ma neoslovila, ale verím, že sa v tvojom podaní máme na čo tešiť...
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
to bude pekna podívaná
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Díky kluci.
Dodělal jsem centrální rouru, převodovku a nápravy a zase jsem to trošku nazdobil. Ani tady to nebylo bez chyb. Konkrétně díl R4a který se namotá na díl R4 je krátký a následně vám budou volně klinkat v diferenciálech.
Tím pádem vám nebude sedět ani díl R7g. Listová péra je potřeba podlepit papírem o gramáži 200 až 220, pokud použijete tenčí papír nebude vám vycházet jejich výška, což se stalo mě, tak pozor na to. A díl R4a musí mít průměr 1,5mm a ne 1mm jako je v návodu. To je vše zbytek se lepil na pohodu.
Díky kluci.
Dodělal jsem centrální rouru, převodovku a nápravy a zase jsem to trošku nazdobil. Ani tady to nebylo bez chyb. Konkrétně díl R4a který se namotá na díl R4 je krátký a následně vám budou volně klinkat v diferenciálech.
Tím pádem vám nebude sedět ani díl R7g. Listová péra je potřeba podlepit papírem o gramáži 200 až 220, pokud použijete tenčí papír nebude vám vycházet jejich výška, což se stalo mě, tak pozor na to. A díl R4a musí mít průměr 1,5mm a ne 1mm jako je v návodu. To je vše zbytek se lepil na pohodu.
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Mám tu menší pokrok ve stavbě, dožmoulal jsem motor. Nelepilo se to špatně, ale bez drobnách chybiček to nebylo. Na levé straně trubka vedoucí od svodů má úplně špatný tvar, jsou to dílky M6a,b,c. Nepasují okolo chladiče stlačeného vzduchu, já jsem použil lehce upravené dva dílky z vystřihovánky a jeden dílek jsem si vyrobil z barevného papíru. Další problém byl u dílku M3g, jeho obvodová část byla moc dlouhá, ale stačilo uříznout ty bílé místa na které se lepí díl M3h a vše sedí jak má.
Trošku se ještě obávám silenbloků na motoru, vyšli mi níž než by asi bylo dobré a motor by pak mohl být v rámu usazený nakřivo.
Mám tu menší pokrok ve stavbě, dožmoulal jsem motor. Nelepilo se to špatně, ale bez drobnách chybiček to nebylo. Na levé straně trubka vedoucí od svodů má úplně špatný tvar, jsou to dílky M6a,b,c. Nepasují okolo chladiče stlačeného vzduchu, já jsem použil lehce upravené dva dílky z vystřihovánky a jeden dílek jsem si vyrobil z barevného papíru. Další problém byl u dílku M3g, jeho obvodová část byla moc dlouhá, ale stačilo uříznout ty bílé místa na které se lepí díl M3h a vše sedí jak má.
Trošku se ještě obávám silenbloků na motoru, vyšli mi níž než by asi bylo dobré a motor by pak mohl být v rámu usazený nakřivo.
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Já jsem se jinak pustil do rámu. Jedna jeho podélná část se mi lehce prohnula asi 1mm po celé délce, což je téměř nic. Ale nedalo mi to a tak jsem se jí pokusil narovnat o hranu stolu. Dělám to tak vždy, ale co se nestalo, celí nosník se mi zlomil, v ten okamžik ze mě vypadlo pár hřejivých slov. Nosník jsem pohodil na stůl a šel se uklidnit do ledničky. Když jsem se uklidnil plátkem Debrecínky ,šel jsem prozkoumat škody. Nakonec jsem zjistil že do původního stavu nosník nedostanu ale škody nebudou tak drastické a půjdou aspoň z části napravit a ve výsledku nebudou vidět. Což bylo potěšující.
Jinak se rám lepil dobře a na žádný zádrhel jsem nepřišel.
Zadní světla jsem nechal papírové, jejich tvar se na zasklívání moc nehodí, byl by to asi očistec.
Já jsem se jinak pustil do rámu. Jedna jeho podélná část se mi lehce prohnula asi 1mm po celé délce, což je téměř nic. Ale nedalo mi to a tak jsem se jí pokusil narovnat o hranu stolu. Dělám to tak vždy, ale co se nestalo, celí nosník se mi zlomil, v ten okamžik ze mě vypadlo pár hřejivých slov. Nosník jsem pohodil na stůl a šel se uklidnit do ledničky. Když jsem se uklidnil plátkem Debrecínky ,šel jsem prozkoumat škody. Nakonec jsem zjistil že do původního stavu nosník nedostanu ale škody nebudou tak drastické a půjdou aspoň z části napravit a ve výsledku nebudou vidět. Což bylo potěšující.
Jinak se rám lepil dobře a na žádný zádrhel jsem nepřišel.
Zadní světla jsem nechal papírové, jejich tvar se na zasklívání moc nehodí, byl by to asi očistec.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Tiež ma veľmi neoslovila táto predloha no rastie ti to tu pekne. Len tak ďalej.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Na tretej fotke je vidieť to skrútenie, bude to asi viac ako 1 mm. snáď to nebude vadiť...
Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:32
Martin ... to se divím že se vám to s petopatem nelíbí, Tatra je česká a nástavba slovenská.
Petopato ... to je prohnutý fotopapír, rám jsem srovnal.
Petopato ... to je prohnutý fotopapír, rám jsem srovnal.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní