Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Moderátor: iconmaster
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Ahojte papierníci!
Za túto špecialitku môžte poďakovať mojej milovanej manželke, ktorá si ju z archívu vybrala a ja jej ju s radosťou spravím. Ako by Maťo povedal, ide o jednoduchý model (nie, tak skoro sa toho nezbavíš Maťko muhehehe) ale keďže ide o stavbu pre moju polovičku, vyšperkujem ju a zase si vyskúšam nejaké nové techniky. Originál obsahuje tri verzie, obchodnú dodávku, policajnú a požiarnicku/záchranársku verziu "sapeur pompiers", takže mám dostatok dielov na kombinovanie prípadnú náhradu hurá Ďalší super nápad tohto nemeckého modelu je, že má podfarbené ruby dielikov, o robotu menej, super!
Predloha podľa obálky sa mi zdá nudná a nie príliš verná verzia, takže sa budem snažiť priblížiť k tomuto:
Niečo k samotnému autíčku:
Citroën Typ H je nákladný automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Citroën v rokoch 1948 až 1981. Počas 34 rokov produkcie sa vyrobilo a predalo 478 743 kusov. Nosnosť vozidla bola podľa verzie od 1 200 do 3 200 kg. Citroën vyberal z ôsmich projektov a posledný projekt s číslom 8 šiel do výroby. Model tak dostal ôsme písmeno v abecede H. Prvé verzie mali názov len H. Neskôr bol zmenený na HY.Ostatné verzie - HX (zmenšená ložná kapacita), HZ, HW (zväčšená ložná kapacita). Niekedy bol označovaný aj ako model 1600. Vo francúzsku si pre svoj tvar získal pomenovanie "prasací nos". Pôvodný model prebral koncepciu z modelu Traction Avant. Vpredu boli 4 klasické tlmiče a vzadu 2. Zaujímavým riešením bol rôzny rázvor náprav na pravej (2,50m) a ľavej strane (2,53m). To zabezpečovalo že cez priečnu nerovnosť prechádzalo vždy iba jedno koleso a zvyšovalo tak komfort. V roku 1972 bol na trh uvedený model vo verzii Ambulancia, ktorý využíval hydropneumatické odpruženie na zadnej náprave, pre vyšší komfort pacientov.
Podľa predlohy sa môj model nazýva “H”, avšak správne by malo byť “HY” podľa tvaru zadných blatníkov. Trošku sa chcem popasovať s interérom, polootváracími oknami a možno aj otváraním "suicide-doors", uvidíme ako sa bude správať papier, tvári sa pekne kvalitne... v exteriéri asi veľa robiť netreba, premodelujem akurát prednú kapotu, tá si pýta viac plastických prvkov, a samozrejme nahradenie niektorých dielov bielymi... Túto zábavku budem robiť po večeroch, kedy mám zatiaľ najviac času na relax a na plné sústredenie
Tak držte palce!
Za túto špecialitku môžte poďakovať mojej milovanej manželke, ktorá si ju z archívu vybrala a ja jej ju s radosťou spravím. Ako by Maťo povedal, ide o jednoduchý model (nie, tak skoro sa toho nezbavíš Maťko muhehehe) ale keďže ide o stavbu pre moju polovičku, vyšperkujem ju a zase si vyskúšam nejaké nové techniky. Originál obsahuje tri verzie, obchodnú dodávku, policajnú a požiarnicku/záchranársku verziu "sapeur pompiers", takže mám dostatok dielov na kombinovanie prípadnú náhradu hurá Ďalší super nápad tohto nemeckého modelu je, že má podfarbené ruby dielikov, o robotu menej, super!
Predloha podľa obálky sa mi zdá nudná a nie príliš verná verzia, takže sa budem snažiť priblížiť k tomuto:
Niečo k samotnému autíčku:
Citroën Typ H je nákladný automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Citroën v rokoch 1948 až 1981. Počas 34 rokov produkcie sa vyrobilo a predalo 478 743 kusov. Nosnosť vozidla bola podľa verzie od 1 200 do 3 200 kg. Citroën vyberal z ôsmich projektov a posledný projekt s číslom 8 šiel do výroby. Model tak dostal ôsme písmeno v abecede H. Prvé verzie mali názov len H. Neskôr bol zmenený na HY.Ostatné verzie - HX (zmenšená ložná kapacita), HZ, HW (zväčšená ložná kapacita). Niekedy bol označovaný aj ako model 1600. Vo francúzsku si pre svoj tvar získal pomenovanie "prasací nos". Pôvodný model prebral koncepciu z modelu Traction Avant. Vpredu boli 4 klasické tlmiče a vzadu 2. Zaujímavým riešením bol rôzny rázvor náprav na pravej (2,50m) a ľavej strane (2,53m). To zabezpečovalo že cez priečnu nerovnosť prechádzalo vždy iba jedno koleso a zvyšovalo tak komfort. V roku 1972 bol na trh uvedený model vo verzii Ambulancia, ktorý využíval hydropneumatické odpruženie na zadnej náprave, pre vyšší komfort pacientov.
Podľa predlohy sa môj model nazýva “H”, avšak správne by malo byť “HY” podľa tvaru zadných blatníkov. Trošku sa chcem popasovať s interérom, polootváracími oknami a možno aj otváraním "suicide-doors", uvidíme ako sa bude správať papier, tvári sa pekne kvalitne... v exteriéri asi veľa robiť netreba, premodelujem akurát prednú kapotu, tá si pýta viac plastických prvkov, a samozrejme nahradenie niektorých dielov bielymi... Túto zábavku budem robiť po večeroch, kedy mám zatiaľ najviac času na relax a na plné sústredenie
Tak držte palce!
Naposledy upravil/-a developer10 v 02 Apr 2021 13:37, upravené celkom 1 krát.
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- maaaslo | 42
- Príspevky: 578
- Meno: pavol
- Bydlisko: wickford, UK. alebo Tomášov, SK.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami - 1:24 (Schreiber-Bogen)
taketo vozidla som videl na kadejakych akciach prerobene na obcerstvenie. wafle, drinky, burgre, zmrzlinu... kadeco.
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami - 1:24 (Schreiber-Bogen)
v jednom vojnom filme behaho toto auto natrene na bledosedo, na dverach tramovy kriz, na streche kruhova antena,mal to byt radiovoz
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
V našich končinách možno nie, ale trochu západnejšie je to aspoň také legendárne auto, ako trebárs u nás Avia.
Nech sa ti so stavbou dobre darí, budem sledovať!
Nech sa ti so stavbou dobre darí, budem sledovať!
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
maaaslo napísal:taketo vozidla som videl na kadejakych akciach prerobene na obcerstvenie. wafle, drinky, burgre, zmrzlinu... kadeco.
A ja, že odkiaľ mi je to auto povedomé. Presne jak hovoríš, po Prahe na každej druhej akcii to bolo.
Som zvedavý ako sa ti bude model dariť. Budem sledovať.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Sympaticka predloha, tak nech sa Ti podari aspon tak ako si prajes
Mam dost dlho od Schreiber dva ine modely, ktore nie som si isty ci vobec zlepim, tak som vcelku zvedavy ako budes hodnotit presnost modelu, papier a vsetko okolo toho.
Mam dost dlho od Schreiber dva ine modely, ktore nie som si isty ci vobec zlepim, tak som vcelku zvedavy ako budes hodnotit presnost modelu, papier a vsetko okolo toho.
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Ďakujem chalani, budem verný “hasičarine” keďže môj krpec si výberom v poradovníku modelov asi túži spraviť zbierku požierníkov a ja nebudem proti, mne sa táto myšlienka páči. Takže žiaden streetfood ani nič podobné, čo je dnes zakázané
To @LuPa: papier ma milo prekvapil, jeho kvalita je výborná, ohyby po lepidle skoro žiadne, bez vrstvenia a super hustota, naozaj sa dobre lepí. Horšie je to už ale s kvalitou samotného kreslenia, niektoré chlopne sú ako pre slepých veľké, pred položením dielika je vždy nutné premeriavať či niekde nebude teraz alebo neskôr zavadzať a ten návod k tomu je tiež dosť stručný, ale keďže idem dosť zmien, tak stratégiou nad niektorými postupmi som strávil veľa času a mnoho vecí som zistil už vtedy... Ale poďme k postupu na ňom.
Namiesto kolies som tentokrát začal podlepovačkami a oknami. Využil som výhodu, že tento model má tri variácie, takže robiť sample bolo o to jednoduchšie, iba s použitím týchto dielov a priloženého podlepového kartónového hárku (tiež super kalitný).
Hneď na začiatok hlúpa chyba, okná som nalepil na opačnú stranu vyseknutého dieliku... Ešte stále mám jednu variantu v zálohe, to je super!!! Rozhodol som sa vyklápať aj zadné dvere (teda iba hornú polovicu, lebo sú trojdielne), aby bolo lepšie vidieť aj do úložného prestoru. Preto som zadné veko len predrezal aby som sa vyhol ohybom pri lepení nadstavby, a okno vlepil pod vložku veka z druhej alternatívy, keďže rubovú kresbu majú rovnakú.
Popodlepoval som aj ostatné okná okrem dverí, tam plánujem ich dvojitú verziu podľa predlohy a pohyblivú, takže celý komplet dverného systému sa bude skladať až pri chlopňovaní kabíny neskôr. Pustil som sa ale do prednej kapoty, ktorá si priam pýtala trošku plasticity, až si myslím, že som to s utopením mriežky chladiča trošku prehnal... Stále lepšie ako alternatíva s vyrezaním prieduchov, ktoré vôbec nedopadlo dobre a mám o náhradný dielik menej
Pokračoval som zlepením plášťa nadstavby a hlavne zmenou farby strechy a zadného čielka. Našťastie všetko pekne sadlo a prehyby pasnú pod kontúrovacie pásiky lemov, ktoré sa chystám ešte modelovať. Viac nabudúce
To @LuPa: papier ma milo prekvapil, jeho kvalita je výborná, ohyby po lepidle skoro žiadne, bez vrstvenia a super hustota, naozaj sa dobre lepí. Horšie je to už ale s kvalitou samotného kreslenia, niektoré chlopne sú ako pre slepých veľké, pred položením dielika je vždy nutné premeriavať či niekde nebude teraz alebo neskôr zavadzať a ten návod k tomu je tiež dosť stručný, ale keďže idem dosť zmien, tak stratégiou nad niektorými postupmi som strávil veľa času a mnoho vecí som zistil už vtedy... Ale poďme k postupu na ňom.
Namiesto kolies som tentokrát začal podlepovačkami a oknami. Využil som výhodu, že tento model má tri variácie, takže robiť sample bolo o to jednoduchšie, iba s použitím týchto dielov a priloženého podlepového kartónového hárku (tiež super kalitný).
Hneď na začiatok hlúpa chyba, okná som nalepil na opačnú stranu vyseknutého dieliku... Ešte stále mám jednu variantu v zálohe, to je super!!! Rozhodol som sa vyklápať aj zadné dvere (teda iba hornú polovicu, lebo sú trojdielne), aby bolo lepšie vidieť aj do úložného prestoru. Preto som zadné veko len predrezal aby som sa vyhol ohybom pri lepení nadstavby, a okno vlepil pod vložku veka z druhej alternatívy, keďže rubovú kresbu majú rovnakú.
Popodlepoval som aj ostatné okná okrem dverí, tam plánujem ich dvojitú verziu podľa predlohy a pohyblivú, takže celý komplet dverného systému sa bude skladať až pri chlopňovaní kabíny neskôr. Pustil som sa ale do prednej kapoty, ktorá si priam pýtala trošku plasticity, až si myslím, že som to s utopením mriežky chladiča trošku prehnal... Stále lepšie ako alternatíva s vyrezaním prieduchov, ktoré vôbec nedopadlo dobre a mám o náhradný dielik menej
Pokračoval som zlepením plášťa nadstavby a hlavne zmenou farby strechy a zadného čielka. Našťastie všetko pekne sadlo a prehyby pasnú pod kontúrovacie pásiky lemov, ktoré sa chystám ešte modelovať. Viac nabudúce
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Ahojte papierníci!
Počas veľkonočných príprav mi veľa času na citrona neostávalo, keďže zachvíľočku očakávame prírastok a nechcel som to všetko nechať na manželku, takže konečne aspoň máličko babračky
Systém podľa stručného návodu nie je celkom správny, šiel som podľa poradia a mal by som tým pádom uzatvárať podlahou, čím by som zrušil možnosť ďalších úprav a spevnenia. Takže tieto dieliky zadných blatníkov idú do krabičky čakať na svoju chvíľku, keďže sa napájajú na podlahu a chlopne na uchytenie bojov nie sú...
Podujal som sa teda na prípravu kabíny. Tam ma čakala malá úprava zasklenia pohyblivými dvernými oknami. Chlopne na kabíne sú zase príliš široké, ale tentokrát mi to aj trošku pomôže pri vrstvení dvier, boli nutné iba malé odrezky. Uzavrel som nadstavbu aj priečkou, kde sa prejavili malé nepresnosti modelu “svietiacimi” číslami na miestach kde ich mali chlopne prekrývať, ale je to na strope, tak snáď to vidieť nebude...
Predné sklá sú už nachystané na rubovke, pôjdu ako posledné, na dvere som vyšpekuloval vrstvenie s ostatných dvoch farebných variácií modelu. Naozaj sa mi táto možnosť výborne hodí
Takže najprv ku pevnej zadnej časti okna šla dverová vložka z polovičky dverí policajnej verzie, keďže zbytok zabezpečili obrie chlopne, pre pohyblivú časť okienka som si vyrezal vyšpekulovanú verziu, aby sa mi v budúcnosti nestala nehoda s vyliezajúcim alebo vypadnutým okienkom. Navrch tejto kopečky šla vnútorná interiérová výplň a celý komplet šiel to pekne odležať pod ťažké knihy
Tak sa vidíme nabudúce pri špekuláciách v priestore nadstavby kým ju uzavriem... Držte prsty!
Počas veľkonočných príprav mi veľa času na citrona neostávalo, keďže zachvíľočku očakávame prírastok a nechcel som to všetko nechať na manželku, takže konečne aspoň máličko babračky
Systém podľa stručného návodu nie je celkom správny, šiel som podľa poradia a mal by som tým pádom uzatvárať podlahou, čím by som zrušil možnosť ďalších úprav a spevnenia. Takže tieto dieliky zadných blatníkov idú do krabičky čakať na svoju chvíľku, keďže sa napájajú na podlahu a chlopne na uchytenie bojov nie sú...
Podujal som sa teda na prípravu kabíny. Tam ma čakala malá úprava zasklenia pohyblivými dvernými oknami. Chlopne na kabíne sú zase príliš široké, ale tentokrát mi to aj trošku pomôže pri vrstvení dvier, boli nutné iba malé odrezky. Uzavrel som nadstavbu aj priečkou, kde sa prejavili malé nepresnosti modelu “svietiacimi” číslami na miestach kde ich mali chlopne prekrývať, ale je to na strope, tak snáď to vidieť nebude...
Predné sklá sú už nachystané na rubovke, pôjdu ako posledné, na dvere som vyšpekuloval vrstvenie s ostatných dvoch farebných variácií modelu. Naozaj sa mi táto možnosť výborne hodí
Takže najprv ku pevnej zadnej časti okna šla dverová vložka z polovičky dverí policajnej verzie, keďže zbytok zabezpečili obrie chlopne, pre pohyblivú časť okienka som si vyrezal vyšpekulovanú verziu, aby sa mi v budúcnosti nestala nehoda s vyliezajúcim alebo vypadnutým okienkom. Navrch tejto kopečky šla vnútorná interiérová výplň a celý komplet šiel to pekne odležať pod ťažké knihy
Tak sa vidíme nabudúce pri špekuláciách v priestore nadstavby kým ju uzavriem... Držte prsty!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Pekné to máš. Tie dvojité okná nejak zlepuješ jedno k druhému, alebo iba tak na voľno? Podobné sú na GTCčke a čoskoro ma to čaká tiež..
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: Citroën HY - verzia POMPIERS s úpravami / Schreiber-Bogen / 1:24
Stale zaujimavejsi kusok, pekne sa Ti to vyvyja Keby Ti mali moc nervy pilit tie viditelne (pretrcajuce) ciselka na obkladoch interieru obehni to jemno retusou aj ked pri ofsete sa takyto odtien podla mna dost tazko dosahuje kedze su to drobne bodky a nie suvisla farba.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní