OT-64A SKOT CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43 - HOTOVO

Moderátori: jozkin, iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 37
Príspevky: 482
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

OT-64A SKOT CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43 - HOTOVO

Príspevokod užívateľa developer10 » 04 Okt 2021 16:06

Ahojte papierníci!

Odkedy som dokončil môj prvý development na Citroene HY som sa pohrával s myšlienkou preformátovať a vyšperkovať nejaký iný menší model, a odkedy som sa viac priklonil ku mierke 1:43 (začala to Praga AN a pokračovalo Bisonom, ktorý tu ešte furt nie je zavesený :beat plaster: a ďalej ďalšími šiestimi peknými skladačkami) tak aj so zmenou mierky ku tejto hranici to bolo prijateľnejšie, veď oči mám ešte dobré a prsty ako-tak poslúchajú, a nezaberie to toľko miesta na polici.. Behom posledných mesiacov som naďabil na jeden celkom neokukaný modelík od PMHT, ktorý je voľne dostupný tu, a keďže jeho spracovanie je také škatulkové, všelijaké a nijaké, čom by som sa s tým trošku nepohral a nepotrénoval a neinovoval a nedevelopoval a... nepustil doňho. Navyše zapadá do môjho plánu podkladať čo najviac modelov z knihy o hasičských autách, ktorú si malý tak rád číta a vyberá, čo mám zohnať a postaviť.




Čosi v krátkosti ku zaujímavej predlohe: Obrnený transportér OT-64 SKOT (skr. Stredný Kolesový Obrnený Transportér, resp. poľsky Średni Kołowy Opancerzony Transporter) bol spoločný česko-slovensko-poľský projekt obojživelného kolesového obrneného transportéru, ktorý patril v čase svojho vzniku ku svetovej špičke. Stroje boli používané predovšetkým počas studenej vojny. Prvá práca na vývoji začala v roku 1959. Nové vozidlo malo byť ekvivalentom sovietskeho BTR-60. V tomto roku bol postavený prvý prototyp ktorý dostal názov SKOT. Prvá skúšobná séria bola vyrobená v roku 1961 a do armád obidvoch spolupracujúcich štátov bol stroj zaradený roku 1964. Výroba prebiehala v Poľsku, mnohé súčiastky (napr. motor Tatra, prevodovka Praga a podvozok) bola dodávané z Česko-Slovenska. Postupné vyradzovanie strojov zo záloh armád ČR a SR viedlo ku ich početným prestavbám pre osobitné určenia niektorých zložiek Ministerstva vnútra, najmä HaZZ. Miestne určenie pre hasičskú techniku bolo pre prevoz osôb (1+1) a techniky na hasenie požiarov vo veľmi ťažko dostupnom teréne s vysokým rizikom ohrozenia zdravia osôb, načo sa táto obrnená obojživelná technika výnimočne hodí.

Základná charakteristika:
Posádka 2+10 (podľa verzie)
Dĺžka 7,45 m
Šírka 2,5 m
Výška 2,7 m
Hmotnosť 13 000 kg (verzia ZDRAV kvôli chýbajúcej veži o 400kg menej)
Pohon a pohyb:
Pohon 12-valcový Diesel Tatra T-928-14 132 kW (180 k)
Odpruženie vinuté valcové pružiny
Max. rýchlosť 100 km/h na ceste
10 km/h na vode
Pomer výkon/hmotnosť 13,846 k/tona
Dojazd 740 km (na ceste)

Tento modelík je v origináli celkom easy v mierke 1:72, oproti predlohe z knihy (prestavaný OT-64-ZDRAV) je to verzia 64A upravená pre SDH Káraný, a teda ostala zachovaná veža (zmenil sa len účel dela) a nemá tie smiešne kukadlá ako verzia zo Štósu. Nebude to až taká úplná čistostavba ako je u mňa zvykom, keďže model je vytlačený na kvalitnom laseri, budem papier po naryhovaní impregnovať lakom a neobídem ani bombírovanie kolies, takže určite sa dotknem aj štetca o niečo viac ako pri bežnej retuši... Plášť sa budem snažiť čo najviac modelovať, preto je na fotke vidieť trochu viac výtlačkov, keby sa niečo pokazilo :bad smile:

No a s kolieskami to bude tiež veselé, preto začnem nimi. Pekne som si krasorisom úhľadne načrtol koľko čoho budem potrebovať:


Už podľa nákresu to vyzerá na piplačku, a to ešte si idem robiť aj vlastné dezény, tak držte prsty, nech to tu zachvíľku nezmažem :D Trimce še!

Edit: Úplne som zabudol na technické údaje o predlohe tak tento výnimočný kus techniky je o to viac priblížený a viac "šercu bliski"
Naposledy upravil/-a developer10 v 28 Nov 2021 01:38, upravené celkom 6 krát.
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Akurát majstrujem nad týmto dlhodobým projektom Tatry 148 CAS-32 a Raketou na vode, lepidlo ešte schne na Badalcových Favoriťkách a OT-čku :)

Užívateľov profilový obrázok
Dody | 32
Príspevky: 1262
Meno: Dominik
Bydlisko: Borský Mikuláš / Ružomberok
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A Skot CAS-12 (PMHT free) s úpravami a resize 1:43

Príspevokod užívateľa Dody » 04 Okt 2021 16:26

Na toto som zvedavý. Ja som si ho zväčšil v Pc na 53-ku, aby mi sedel k mojim modelom. Ale mám na tom ešte veľa roboty a nemá to prioritu. Ak by si chcel, môžem ti posunúť Liaz 101.860 či ako to je, môžeš mať do série.

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 37
Príspevky: 482
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A Skot CAS-12 (PMHT free) s úpravami a resize 1:43

Príspevokod užívateľa developer10 » 04 Okt 2021 17:43

Ahoj Dody, dik, aj ja som zvedavy :D

Ak myslis ten Liazik z Abíčka, tak ten v archlieve mam niekde, snad ho stihnem do serie spravit raz… Mam myslim verziu zo sveta vystrihanek, tak tam sa toho papiera az tak nebojim ako u inych. Uvidime… U mna zbierka 1:43 vyzera zatial takto a rozrobeny mam este Titan Simbu z Orlika ale ten ma zlym cislovanim nasral tak ho davam na “sparing” kolaj.


Tak sleduj a ak budes mat nejaky postreh rad ho uvitam ;)
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Akurát majstrujem nad týmto dlhodobým projektom Tatry 148 CAS-32 a Raketou na vode, lepidlo ešte schne na Badalcových Favoriťkách a OT-čku :)

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 27
2K+
Príspevky: 2182
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A Skot CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa martin1807 » 04 Okt 2021 20:20

Nooo. Predloha zaujímavá, tak som zvedavý čo z toho vznikne.:) :P Tvoje úpravy z toho určite urobia zaujímavý kúsok :P
Na stole: Tatra 148 Agro, Tatra 815 Dakar 86
Naposledy dokončené: Praga S5T-3 SV-1, Tatra 815 GTC, Tatra 813 NTH, Tatra 815 Agro,

martin1807

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 37
Príspevky: 482
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A SKOT CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa developer10 » 10 Okt 2021 02:46

Ahojte papierníci!

Keďže sme trošku pomaródili so škôlkovým soplíkom, spríjemňovanie nočných služieb pri malej nemohlo dopadnúť inak ako lepením, tak tu malme krátky úvodný reportík.

Report
Ako som spomínal na úvod, začal som bez ohľadu na všelijaké tradície úplne netradične - kolesami. Pôvodne troj-dieliková konštrukcia bola pri taktike zväčšenia úplne nevhodná, preto som skúsil improvizovať a na základe kresby modelu vytvoriť koleso čo najviac vernejšie predlohe. Všetky diely som si vytlačil mnohokrát a bočnice ešte aj so zväčšením o 25% oproti základu, aby sa dalo poriadne bombírovať. Ruky bozkať tomu, čo vybašiel rezacie kružidlo!!! …využité bolo na 140%… Taktiež sa mi vrátila rentabilita maticovača, keďže tieto kolesá ich majú neúrekom.

Dezény som zvolil podľa predlohy s využitím vzoru z originálnej šmikajdy, prácne vyrezávanie bol relax ako sa patrí! Okrem toho som spustil aj počítadlo dielov modelu, pretože ten rozdiel oproti originálu s 25 dielmi bude markantný. Len na pneumatiky bolo použitých 10 dielov na jedno koleso… bez disku..

Viac už nekecám. Tu sú fotečky:

...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Akurát majstrujem nad týmto dlhodobým projektom Tatry 148 CAS-32 a Raketou na vode, lepidlo ešte schne na Badalcových Favoriťkách a OT-čku :)

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 48
Príspevky: 378
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: OT-64A Skot CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa Saskardin » 11 Okt 2021 07:45

Tak na kolieska je naozaj radosť sa dívať, pekne si to vyšperkoval. Budem sledovať, toto bude poučné :wink:
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Užívateľov profilový obrázok
LaBa | --
Príspevky: 29

Re: OT-64A Skot CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa LaBa » 11 Okt 2021 12:16

Ahoj. Super práca, určite budem sledovať.
Zaujímalo by ma, že ako sa pracuje s tou raznicou na matky a papierom. Razia sa v pohode z papiera (pri rôznych hrúbkach papiera)?

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 37
Príspevky: 482
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A Skot CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa developer10 » 11 Okt 2021 13:02

Ahojte chalani, ďakujem, zatiaľ som s nimi ešte len na začiatku, pneu už mám nahrubo hotové, ešte treba zabrúsiť tie ukončenia dezénu do bočnice a šup ho na disky, tie budú ešte väčšia makačka….

LaBa napísal:Zaujímalo by ma, že ako sa pracuje s tou raznicou na matky a papierom. Razia sa v pohode z papiera (pri rôznych hrúbkach papiera)?


Ahoj používam ho rád a som s ním maximálne spokojný. Robil som s ním kolesá na Prage od Betexy, na poslednej Tatrovke 128 so striekačkou a skúšal som aj kriedové papiere, všeobecne pri kvalitnom papieri nie je žiadny problém, do abíčkového papiera by som s tým nebúchal, mäkké papiere môžu na hranách chlpatieť. S kartónom 0,5 ani pivným kartónom 1mm problém nebol, len treba viac sily a troezlivosti, lebo raznice sú tenké ale presné a tvrdé…
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Akurát majstrujem nad týmto dlhodobým projektom Tatry 148 CAS-32 a Raketou na vode, lepidlo ešte schne na Badalcových Favoriťkách a OT-čku :)

Užívateľov profilový obrázok
LaBa | --
Príspevky: 29

Re: OT-64A Skot CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa LaBa » 11 Okt 2021 13:30

Vďaka za recenziu na raznicu. Nech sa darí.

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 37
Príspevky: 482
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: OT-64A SKOT CAS-12 / PMHT free s úpravami a resize / 1:43

Príspevokod užívateľa developer10 » 15 Okt 2021 08:44

Ahojte papierníci,

hlásim malý ale veľmi podstatný pokrok v tejto mojej stavbičke.

Report
Pneumatiky prešli svorne zo stavu "formula slick" do terénnej úpravy. Samozrejme, aby sme dodržali smerovanie dezénu, nezabudol som na označkovanie na vnútro rubovej bočnice (logicky aby som dal von tie krajšie menej zbabrané strany....) :boss: :look down: Bočnice prešli ešte manikúrou/pedikúrou/gumokúrou aby sa zbavili tých trčiacich koncov dezénu a prechod bol plynulý a podobný originálu, konkrétne cez papiere hrúbky zrna 400 a 1000, pár ťahov rovno a šikmo a výsledok je v krátkom čase na svete :victory:


Začal som tvoriť náboje z jednotlivých vrstiev, ako šablónu otvoru som použil nevyužité kartónové krúžka z bočníc nech šumné gumy neponičím. Piplačka, ale sedí to ako má. Náboj bude ešte uchytený spredu krúžkom "pneumatiky" zvonku a tenulinkým bielym tesniacim pásikom zvnútra. Nato ma čaká pinzetka a matice :jawbone:


Tak trimce paľce a veľa zdaru aj vám!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Akurát majstrujem nad týmto dlhodobým projektom Tatry 148 CAS-32 a Raketou na vode, lepidlo ešte schne na Badalcových Favoriťkách a OT-čku :)

Návrat na "Automobily verejných služieb // Public Services' Vehicles"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný