
Určite už väčšina z vás zaregistrovala novinku od Ripper Works. Tentokrát to nie je tatra ale Praga S5T-3 SV-1.
Ani neviete ako som sa tešil, kedy konečne budem môcť odprezentovať túto stavbu. Ako je o mne známe, Ripperov som už "pár" zlepil a tento štýl mi sedí. No dovolím si tvrdiť, že práve tento model bol jeden z najzaujímavejších modelov od Rippera, aké som lepil.

Niečo o predlohe:
Iba pár vlastných slov o predlohe. Nejedná sa o obyčajnú fekálnu cisternu, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Na svoju dobu je to mimoriadne vyspelé vozidlo. Vozidlo predstavovať nebudem. Podvozok je klasická konštrukcia Pragy S5T so zadnou hnacou nápravou. Motor je zase motor T912-3 od tatry.
Pod kapotou sa okrem motora nachádza vodné čerpadlo, výveva a ďalšia prídavná prevodovka na rozvody čerpadiel. Cisterna samotná je rozdelená do dvoch častí. V jednej časti je voda, ktorá je napojená jak na čerpadlo, tak na naviják vody s hadicou na ľavej strane vozidla. Druhá časť je určená na kal a táto časť je prepojená s vývevou, a so sacím ramenom. Sacie rameno má ponor do 4,5 metra pod povrch. Okrem ramena môže byť kal odsávaný aj pomocou hadice pripojenej k zadnému ventilu.Na pravej strane je aj malý žeriav, ktorý slúži na zdvíhanie kanálových poklopov. Cisterna je sklopná a zadné čelo je taktiež otváracie hydraulicky.
No a teraz už sa presunieme k stavbe samotnej.

Stavbu som začal motorom.
Ako som spomínal jedná sa o motor Tatra 912-3. Je to vlastne "polovica" motora z tatry 111. Tu si myslím,že nie je potrebný ďalší komentár, návodné kresby sú dostačujúce a motor je detailne spracovaný.
Podvozok:
Jedna z vecí, ktoré sa mi na tomto modely páčia je aj fakt, že podvozok je vo farbe vozidla a nie šedý. Takto vynikne nejeden detail viac ako na šedom podvozku. Odpruženie je riešené listovými perami. Ako som spomenul vyššie hnacia je zadná náprava.
Do rámu som vložil motor. Motor nie je usadený v robine, ale smerom dozadu motor padá.
Čerpadlá a potrubia:
Tu začala tá zaujímavejšia časť. Prídavné čerpadlo, výveva, prevodovka, ktoré sú umiestnené pred motorom pod kapotou.
No a ďalej to bolo o potrubiach. Je ich dosť. Majú rôzne priemery, rôzne tvary a celkovo je to zdĺhavá robota. Ale výsledok stojí zato.



Kolesá:
Zlepil som kolesá a auto bolo autom.
