Asi niekedy v októbri som sa pustil do stavby tejto 148čky. Vybral som si nadstavbu UDS 110a, bude mi to pekne pasovať ku arktikovi. Model plánujem lepiť s drobnými úpravami, bude to taký môj štandard. Zlepených mám len niekoľko dielov, s reportom prídem až budem mať kompletnú nejakú skupinu dielov. to je zatiaľ všetko. Založil som si aspoň vlákno aby ma to hnalo do lepenia
predloha:
foto originalu:
Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Moderátori: iconmaster, braintech
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Report
Dokončil som hlavné časti podvozku. Chýba už len spraviť mechanizmus zatáčania kolies, no najprv musím zlepiť nárazník a úchyty tlmičov. Zadné bubny mam odložené bokom, prilepím ich až spolu s kolesami. Podvozok som doplnil o brzdové válce, a mechanizmus zatáčania kolies spravím tiež trochu zložitejší. Matice som tentoraz nedával na podvozok.na záver foto celého podvozku poskladaného nasucho
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Paradicka!
Tie vlnovce na vystupe polosi z nosnej rury su z coho?
Tie vlnovce na vystupe polosi z nosnej rury su z coho?
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
LuPa napísal:Paradicka!
Tie vlnovce na vystupe polosi z nosnej rury su z coho?
Ďakujem, manžety som vyrobil z O krúžkov aliexpres. Priemery: 9, 8, 7, 6, 5. Prierez ma priemer 1mm. U Ripper works mi vysli ako vhodne tieto rozmery.
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Report
Na podvozku pribudol nárazník spolu s držiakmi tlmičov, a dorobil som aj zatáčanie kolies.Zatáčanie kolies som spravil trochu detajlnejšie ako je vo vystrihovačke. No musel som ho spraviť trochu väčšie nakoľko som urobil pridlhe ramena zatáčania na kĺboch na nápravách. Inač by mi tam nevošli tyčky. Otvory na drôtik ušli asi o 1,5mm cca.
Prichytením nárazníku som zistil, že geometria držiakov diferenciálu je mimo, rovnako aj držiak kabíny pred prevodovkou bol krivo. Nasledovalo trhanie a rovnanie. Pomocou nárazníka som to dal všetko do roviny, naštastie sa to podarilo bez poškodenia dielov. Geometria je u tohto modelu veľmi zásadná nakoľko to rozhoduje u koncového vzhľadu kabíny. Rovnako som spravil na novo aj torzné tyče pretože tie predchádzajúce boli krivé.
Pokračovať budem motorom a výfukovým potrubím.
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Report
Ďalším postupom bolo vlepenie motora do rámu a výfukové potrubie. Výfukové potrubie som vyrobil z balzy. Postupoval som ako u mojej predchádzajúcej 148 S1. Na záver som spravil kardan. Tým mám podvozkové diely hotové. Nasledujú kolesá, ktoré ja nemám rád a bude to práca na dlhý čas v mojom prípade. - petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Zatiaľ sa na to pozerá veľmi dobre. Dúfam, že bude aj dezén...
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
petopato napísal:Zatiaľ sa na to pozerá veľmi dobre. Dúfam, že bude aj dezén...
ďakujem. Jasne dezen bude ale len laser , ručne sa mi nechce.
Re: Tatra 148 UDS 110a/RW/1:32
Report
Mám hotové kolesá Ako dezén som zvolil tento cestný, ktorý som mal doma ešte od stavby oranžovej S1ky. U ripperov majú kolesá drobné nepresnosti. Disk ma veľký priemer oproti bočnici. Pásik disku som preto skrátil o 1,5 mm, rovnako som zmenšoval aj ostatné diely. V diskoch som ďalej vyrezal vzduch, samozrejme že oválne otvory ako to je aj v skutočnosti, doplnil som matičky a oddelil disk od pneu krúžkom papiera.
Na farbenie som použil kombo: Revell 6 matná (pneu) a Revell 9 matná (disk). Pneu som ešte preprášil suchým pastelom aby to nevyzeralo tak sterilne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní