Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32 / Hotovo
Moderátori: iconmaster, braintech
ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32 / Hotovo
ŠKODA LIAZ ŠT180 N
Myslím si, že tento stroj není potřeba moc představovat. Již několik modelářů prezentovalo své stavby, ale i tak.
Trocha té historie.
ŠT 180 byl těžký kolový traktor (tahač), vyvinutý a vyráběný v Československu v letech 1968 až 1992. Kód názvu znamená Škoda – traktor (popřípadě tahač) a číslice udává přibližný výkon motoru v koních, v tomto případě tedy 180 k (132 kW). Byly odvozeny i silnější typy LT 190 (rozeznatelný např. podle delšího předního převisu s původním lichoběžníkovým designem kapoty) a roku 1981 byl představen LT 230, který se od předchozích modelů na první pohled liší hranatou přední motorovou kapotou a výrazným předním převisem. Nedostaly se však do sériové výroby a byly vyrobeny jen v řádu jednotek až desítek kusů.
Bylo nutno modernizovat alespoň základní tahač ŠT 180. Pokusy o zavedení hydrostatického řízení (či aspoň hydraulického řízení podle licence Sauer), nových kolových redukcí a ložisek vyzněly naprázdno. Namísto toho byl vyvinut podtyp ŠT 180 N se dvěma pracovišti řidiče pro práci v obou směrech a se zdokonalenou hydraulikou: zdvojená nádrž, chlazení zpětné větve hydraulického vedení a hydrostatické řízení pomocí ventilů ORSTA osazených nejprve pod volantem, později (protože při poruchách ojediněle došlo k jejich roztržení) umístěných pod kabinou. Zdrojem tlaku pro hydrauliku (o výši 16 až 20 MPa) je čerpadlo U32/32, poháněné řemenem od motoru. Přesněji řečeno jde o tandem čerpadel, jedna sekce slouží pro řízení a druhá pro pracovní hydrauliku. Ani tato významná, byť nevýrazná modernizace nezachránila v roce 1984 tahač od nelichotivého výsledku povinného hodnocení státní zkušebnou ve III. stupni jakosti, tj. téměř odsouzení k zastavení výroby.
Stohovací a nakládací zařízení ND5-021 Humpolecké strojírny. Objem lopaty 2,5m3 , nosnost v lopatě 2600kg, maximální nakládací výška 3870mm.
Předloha modelu.
ŠT180N ZOD Zálší - Svatý Jiří. Škodovka byla používána pro manipulaci s hnojem, slámou, siláží, senáží, udklízení sněhu a další činnosti. V současné době slouží k dusání siláže na jamách v agregaci s pěchem z kol z vagonů.
Model
Základ vychází z vystřihovánky Jiřího Boušky Agromodels. Stavebnice je velice hezky zprcována a dost podrobně. Modelář, který by si chtěl tento model slepit má na výběr z možností tahač nebo nakladač s lopatou, stohařem. Jelikož se snažím co nejvíce přiblížit předloze, tak na modelu dělám drobné úpravy. Konečné provedení bude se zvednutou lopatou ve které bude nabrán hnůj a najetá nad rozmetadlo RMA8 ( již prezentováno )
Stavebnice Agromodels
Samotný model - postup
Myslím si, že tento stroj není potřeba moc představovat. Již několik modelářů prezentovalo své stavby, ale i tak.
Trocha té historie.
ŠT 180 byl těžký kolový traktor (tahač), vyvinutý a vyráběný v Československu v letech 1968 až 1992. Kód názvu znamená Škoda – traktor (popřípadě tahač) a číslice udává přibližný výkon motoru v koních, v tomto případě tedy 180 k (132 kW). Byly odvozeny i silnější typy LT 190 (rozeznatelný např. podle delšího předního převisu s původním lichoběžníkovým designem kapoty) a roku 1981 byl představen LT 230, který se od předchozích modelů na první pohled liší hranatou přední motorovou kapotou a výrazným předním převisem. Nedostaly se však do sériové výroby a byly vyrobeny jen v řádu jednotek až desítek kusů.
Bylo nutno modernizovat alespoň základní tahač ŠT 180. Pokusy o zavedení hydrostatického řízení (či aspoň hydraulického řízení podle licence Sauer), nových kolových redukcí a ložisek vyzněly naprázdno. Namísto toho byl vyvinut podtyp ŠT 180 N se dvěma pracovišti řidiče pro práci v obou směrech a se zdokonalenou hydraulikou: zdvojená nádrž, chlazení zpětné větve hydraulického vedení a hydrostatické řízení pomocí ventilů ORSTA osazených nejprve pod volantem, později (protože při poruchách ojediněle došlo k jejich roztržení) umístěných pod kabinou. Zdrojem tlaku pro hydrauliku (o výši 16 až 20 MPa) je čerpadlo U32/32, poháněné řemenem od motoru. Přesněji řečeno jde o tandem čerpadel, jedna sekce slouží pro řízení a druhá pro pracovní hydrauliku. Ani tato významná, byť nevýrazná modernizace nezachránila v roce 1984 tahač od nelichotivého výsledku povinného hodnocení státní zkušebnou ve III. stupni jakosti, tj. téměř odsouzení k zastavení výroby.
Stohovací a nakládací zařízení ND5-021 Humpolecké strojírny. Objem lopaty 2,5m3 , nosnost v lopatě 2600kg, maximální nakládací výška 3870mm.
Předloha modelu.
ŠT180N ZOD Zálší - Svatý Jiří. Škodovka byla používána pro manipulaci s hnojem, slámou, siláží, senáží, udklízení sněhu a další činnosti. V současné době slouží k dusání siláže na jamách v agregaci s pěchem z kol z vagonů.
Model
Základ vychází z vystřihovánky Jiřího Boušky Agromodels. Stavebnice je velice hezky zprcována a dost podrobně. Modelář, který by si chtěl tento model slepit má na výběr z možností tahač nebo nakladač s lopatou, stohařem. Jelikož se snažím co nejvíce přiblížit předloze, tak na modelu dělám drobné úpravy. Konečné provedení bude se zvednutou lopatou ve které bude nabrán hnůj a najetá nad rozmetadlo RMA8 ( již prezentováno )
Stavebnice Agromodels
Samotný model - postup
Naposledy upravil/-a mory v 19 Máj 2021 11:22, upravené celkom 2 krát.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
Paráda, ideš ako drak!
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
pekná práca , teším sa na hotový model, hlavne na stekance a patinu
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
Pekná práca. Je super pozorovať jak na každom ďalšom modely pridávaš nejaké ďalšie detaily
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
super
natreny a zaspineny bude super
neskusis zlepit a vylepsit toto?
https://www.u-r-rennert.de/bahn/kfz_pap ... _t174.html
natreny a zaspineny bude super
neskusis zlepit a vylepsit toto?
https://www.u-r-rennert.de/bahn/kfz_pap ... _t174.html
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
Super, ešte by ma zaujímalo, ako budeš farbiť ten interiér? Či kabína je poskladaná zatiaľ len nasucho?
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels+úpravy / 1:32
iconmaster napísal:Super, ešte by ma zaujímalo, ako budeš farbiť ten interiér? Či kabína je poskladaná zatiaľ len nasucho?
je to na sebe jen poskládané a celá kabina pujde rozložit včetně sedadel a přístrojovky
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní