Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

ŠKODA 706 MTSP27 AGRO/Agromodels+vlastní úpravy, AKmodely/1:32/HOTOVO

Moderátori: iconmaster, braintech

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

ŠKODA 706 MTSP27 AGRO/Agromodels+vlastní úpravy, AKmodely/1:32/HOTOVO

Príspevokod užívateľa mory » 13 Júl 2021 13:45

Myslím, že tento náklaďák snad ani není potřeba dlouze představovat. Je to auto, které bylo téměř v každém JZD a mnoho jich stále ještě jezdí. Předloha pro model je "matýsek" jezdící v barvách ZOD Zálší - středisko Svatý Jiří. Nástavby k modelu vytvořím 3. Silážní korbu, slopku s příkladky, cisternu. Model má autor Jirka Bouška nakreslený mnoho let. Ke mě pod skalpel, v podstatě druhou zkušební stavbu, se dostal až nyní. První začal Martin Chaloupka. Konstrukce celé stavebnice je velice propracovaná do detailů, ale rozdílná od modelů AK. Víc pro porovnání postupně v reportu.

Něco málo k samotné historii auta.

Škoda 706 bylo označení typu těžkých užitkových automobilů, které již ve 30. letech 20. století vyvinula mladoboleslavská automobilka ASAP. V průběhu let došlo k mnoha technickým změnám a rekonstrukcím, ale i ke stěhování výroby bezmála po celém Československu. Historie vozu se uzavřela až po neuvěřitelných padesáti letech, kdy poslední vozy typové řady Škoda 706 MT vyrobil podnik LIAZ Jablonec nad Nisou.

Automobilka ASAP Mladá Boleslav označovala své modely nákladních vozů třímístným číslem, kdy první dvě číslice udávaly nosnost vozu (resp. šasi) v metrických centech, poslední číslice počet válců motoru. Škoda 706 tedy znamená šestiválcem poháněnou sedmitunu. K tomu se v systému Škoda přiřazovala dodatková písmena, kteroužto logiku si zachovaly i následující modely odvozené z řady 706.

Škoda 706 MT
MT = modernizovaný trambus nebo též mezityp.

Tato řada se v podstatě neměla vyrábět, jde o „dočasné nouzové řešení“, které se nakonec ve výrobě udrželo přes dvacet let.

Od počátku 60. let vývoj a konstrukce LIAZu připravovala vznik zcela nové řady Liaz 100. Byly zkonstruovány a odzkoušeny zcela nové nápravy, motory, komponenty rámu atd. Avšak některé dodavatele stavebních prací a technologií (a i příslušenství) se nedařilo dohnat ke včasným dodávkám a tak například ještě v roce 1966 nebylo kde a na čem vyrábět novou kabinu (jejíž vývoj drhnul) nebo rámy. Naopak zcela nové motory řady M630 již byly připravené do výroby, stejně tak nové nápravy. Jediné logické řešení tedy bylo zavést provizorium – prvky řady 706 RT (rám a kabinu) doplnit novými hnacími komponenty (motor, převodovka a nápravy).

V roce 1966 tedy spatřily světlo světa první vozy Škoda 706 MS, jakýsi mezistupeň mezi řadami MT a RT. Šlo ještě o typ 706 RT s novým motorem M630, ale ještě s původními nápravami a skládanými koly typu TRILEX. Těchto vozů bylo ale vyrobeno jen řádově několik desítek, záhy se objevily už „čistokrevné“ vozy Škoda 706 MT s novými nápravami a s diskovými koly. V následujících letech se tyto modernizované typy vyráběly paralelně s původní řadou 706 RT a je docela obdivuhodné, že ještě o pár let později dokázal LIAZ vyrábět zároveň čtvero poměrně rozdílných strojů – Škodu 706 RT, Škodu 706 MT, LIAZ 100 (to vše v desítkách modifikací) a k tomu ještě těžký kolový tahač ŠT 180 (taktéž s několika podtypy).

První podtyp 706 MT měl motor M630/P100 o výkonu 132 kW (180 k) a označoval se též jako LIAZ MT3. V roce 1969 byla zahájena výroba motoru M634 o výkonu 154 kW (210 k) – LIAZ MT4 (rozvor 4 600 mm) a LIAZ MT5 (rozvor 5 400 mm). Tyto modely již byly osazovány novou moderní převodovkou Praga 10P80 nebo 5P80.

Do podzimu 1978 bylo vyrobeno 41 300 vozů řady 706 MT a produkce dál pokračovala, ještě roku 1984 bylo vyrobeno na 18 700 jednotek a v roce 1988 pak 1756 jednotek. Výroba typů 706 RT a 706 MT tak skončila prakticky zároveň.

Typy a provedení:

Škoda 706 MT – základní valník, nebo jenom podvozek (s kabinou) pro účelové nástavby.
Škoda 706 MTS 24 – třístranný sklápěč.
Škoda 706 MTSP 24 – třístranný sklápěč s pohonem 4×4.
Škoda 706 MTSP 25 – podvozek s pohonem 4×4 a se zesíleným rámem pro silničářské nástavby.
Škoda 706 MTSP 27 Agro – podvozek s pohonem 4×4 a s pomocnými pohony pro zemědělské nástavby.
Škoda 706 MTTN – návěsový tahač.
Škoda 706 MTV 5 – dlouhý valník.
a množství dalších podvariant. Kupodivu nebyla žádná modifikace 706 MT určena pro hasičské speciály, ty se nadále stavěly na podvozcích 706 RT.

Toto „mezitypové provizorium“ nakonec trvalo více než 20 let, protože výroba skutečně moderního LIAZu 100 se s trestuhodným zpožděním rozběhla až po roce 1974 a ještě několik let trvalo, než se dostala do řádného tempa.


Naposledy upravil/-a mory v 07 Okt 2021 09:32, upravené celkom 3 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 13 Júl 2021 13:47

Silážní korba

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:19, upravené celkom 3 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 13 Júl 2021 13:48

Sklopka S3 - přidána nástavba z prken ( odvoz obilí ) a možnost přidání příkladků pro odvoz cukrovky

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:18, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
petopato | 52
11 násobný gulášmajster!
Príspevky: 4356
Meno: Peter Židuliak
Bydlisko: Šahy
Kontaktovať užívateľa:

Re: ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy - test / 1:32

Príspevokod užívateľa petopato » 15 Júl 2021 12:32

TRAMBUS !!! :victory:

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re:ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 16 Júl 2021 09:21

Nakonec jsem u korby udělal možnost obou verzí jak na obilí se zavíráním, tak příkladky na cukrovku. Sice to není moc dobře vidět na fotkách, ale na tečkách kování jsem vytvořil pomocí kapek lepidla hlavičky vratových šroubů. z vnitřní strany ještě naznačím matice. Ty budou ve finále sundané a opřené o korbu stejně jako kastlíky. Dále jsem začal stavbu kabiny, ale mojí chybou jsem stavbu musel zastavit a dám si to znova a lépe. Možná i několikrát :P :haha:

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:18, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 19 Júl 2021 09:42

Testování kabiny

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:18, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 19 Júl 2021 09:43

Včerejší odpoledne patřilo odpočinku u modelaření. Kabinu jsem odložil a pustil se do šasí. Lepí se to velice dobře a poměrně rychle. Díly na sebe krásně sedí.

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:18, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 23 Júl 2021 10:38

Po pár úpravách si myslím, že jsem téměř u konce. Kabina má i docela podobající tvar

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:18, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 04 Aug 2021 10:39

Po krátkém odpočinku při cestách po naší krásné vlasti pokračování ve stavbě. Podvozek dostává tvary a postupně jej kompletuji. Pro lepší práci jsem si slípnul jednoduchý přípravek. Takže listová pera,kardany a nápravy na svém místě. Na sucho posazena testovací kabina a korby.

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:20, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
mory | 42
Príspevky: 705
Meno: Tomáš Morávek
Bydlisko: Hrochův Týnec ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO / Agromodels+vlastní úpravy, AK modely / 1:32

Príspevokod užívateľa mory » 09 Aug 2021 14:01

Vzduchojemy, nádrž, disky, připravené boky pneu

Naposledy upravil/-a mory v 18 Aug 2021 15:20, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Stavebné a iné stroje // Construction & Other Machinery"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných