Po dlhej dofci a po dlhom starte do noveho modelarskeho roka som zaznamenal prielom a konecne dokoncil kolesa... oddaloval som ich dokoncenie, pretoye som nevedel ako nabombirovat take male tenke pneumatiky. Premyslal som, co a ako. Ci si pripravit, vyrobit nejaky specialny vylepsovak, ale nakoniec, po diskusii, som pouzil "iba" drotik...
Report
...mam jedneho znameho starsieho pana modelara z TO, s nim som sa par rokov dozadu rozpraval a ten ma vysustruzenu sablonu na bombirovanie kolies na Tatrovky od Rippera. Utklo mi to v hlave a pri tomto modely som si chcel nieco podobne vyskusat... ale nevyskusam, lebo sa mi to nepodarilo
. Ked som bol z neuspechu uplne zmoreny a nahnevany sam na seba, som sa poradil s dalsim kolegom modelarom a on, ze "šak čomu nestočiš drotik do kolečka a netvaruješ podľa kolečka?"... a islo sa na vec.
Tento mininavod moze pouzit kazdy modelar bez akychkolvek pripravkov, specialnych tvarovanych sablon a neviem coho este.
Uplne som si vystacil s gumou, stetcom a kablikom.
Kablik som si vybral od oka, vybral som samozrejme mensi priemer ako je pozadovany bombirung, pretoze papier sa rad "vracia" do predosleho stavu. Pouzil som 1,5mm drotik, skrutil som ho do kolecka o priemere nieco pod 21mm. A islo sa na vec,
tieto pnue su psta male a tenke, pri tvarovani som najprv pouzil bruska prstov. na dotvarovanie ale uz bola potreba puzitia stetca a gumy. Diel pnue som si rubom polozil na gumu, opacnym koncom stetca (ten som si trosku zagulatil) som v smere dielu tlacil a gulatil, tazko sa to opisuje, treba vyskusat
my slovak is very bad
mal by vzniknut taky skruteny diel
ten potom jemne dame do polohy pre zlepenie, nesnazime sa tvarovat nic, uplne nic, zlepime chlopnickou a nechame preschnut.
preschnuty diel vycentrujeme na kablikovy kruzok. Dame si zalezat na vycentrovani dielu na kruzok. Prstom si diel pridrzime a gumou tlacime diel na kruzok, treba si to vyskusat, nejde to hned na prvy krat, cim viac sa diel pritlaca, tym viac sa tvaruje do toho pozadovaneho tvaru, jeden diel mi trval minimalne 5 minut, ale az po prvom kolese som priblizne vedel, ako pritlacat gumu na diel. Chce to cvik a hlavne trpezlivost, par krat sa mi stalo, ze sa mi diel na gume posunul a uz relativne dobry bombirung som pokazil... a isiel som odznovu.
potom prisla na rad skuska spravnosti, vytvarovani diel som s kruzku zlozil a polozil na podlozku. Spravne tvarovany diel pekne "lezi" a ani vnutorna ani vonkajsia hrana nelieta vo vzduchu
Dalsia maturita bola nalepit diely na uz zlepenu pnuematiku... lepidlom som nenatieral diely ale samotnu pneu. Dovod? Natvaravay diel sa po natreti lepidlom navlhcit a skrutil do tvaru, ktory sa neda k nicomu prirovnat. Pouzival som herkules. Najprv som prilepil vonkajsiu hranu, ta je taka viditelnejsia, ale len tak na hrubo, aby bola prilepena. Potom som prilepil vnutornu hranu, sparatkom poriadne dotlacil a dotvaroval. Potom som sa presunul na dotvarovanie vonkajsej hrany, stetcom som prechadzal spoj pnue-diel a tym sa zjednotila hrana. Tym, ze je herkules vodovej baze, mal som viac casu na tvarovanie.
A ide dalej.
Tvaroval som a tvaroval, lepil a tvaroval, az mi dalsie sede vlasy na hlave vyrazili...
Koliecka ako vajicka pri sebe poukladane. Take male a tolko roboty s tym bolo. Priznam sa, ze radsej by som este 10 kolies vypletal ako tvaroval tieto bocnice
A dame Cililink na vsetky 4 vypletacky? Dame
Mne sa to celkom paci. Som spokojny so sebou.
V momentalnom stave, uz je nalepene naspak aj predne sklo a pomalicky sa prekusujem na strechu, kde som Pavla presvedcil/porposil o nakreslenie aj kablikoveho ramu pre strechu, ak bude chciet niekto komplikovaniejsiu strechu. V modely je dodana papierova, a to bud zlozena alebo roztiahnuta papierova.
Tak zatial cus.
M.