Výroba pružiny

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 47
Príspevky: 244
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa Saskardin » 12 Jún 2021 19:25

Potreboval by som vyrobiť pružinu a nedarí sa mi. Skúsil som navinúť 0.3 mm drôt na špáradlo, ale nedarí sa mi urobiť pravidelné vinutie :-( Nemáte na to nejakú fintu?
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Chi Ri Type 5 (Modelik)

Užívateľov profilový obrázok
marcello | 29
Príspevky: 303
Meno: Marcel
Bydlisko: KE

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa marcello » 12 Jún 2021 20:07

Skús to so šrubkou odpovedajúceho priemeru, lepšie ako špáradlo....

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 32
4K+
Príspevky: 6406
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa iconmaster » 12 Jún 2021 20:12

Ja to robím tak, že natočím závity úplne tesne vedľa seba (teda ako keby bola pružina totálne stlačená) a potom ju opatrne roztiahnem podľa stúpania závitov, aký chcem mať. Pružinu robím zámerne o čosi dlhšiu a potom len vyrežem ten "pekný stred" podľa potrebnej dĺžky alebo počtu závitov.

Návrat na "Tipy a triky - Diskusia // Tips & Tricks - Discusion"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný