Výroba pružiny

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 47
Príspevky: 255
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa Saskardin » 12 Jún 2021 19:25

Potreboval by som vyrobiť pružinu a nedarí sa mi. Skúsil som navinúť 0.3 mm drôt na špáradlo, ale nedarí sa mi urobiť pravidelné vinutie :-( Nemáte na to nejakú fintu?
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Chi Ri Type 5 (Modelik)

Užívateľov profilový obrázok
marcello | 30
Príspevky: 307
Meno: Marcel
Bydlisko: KE

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa marcello » 12 Jún 2021 20:07

Skús to so šrubkou odpovedajúceho priemeru, lepšie ako špáradlo....

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 32
4K+
Príspevky: 6438
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa iconmaster » 12 Jún 2021 20:12

Ja to robím tak, že natočím závity úplne tesne vedľa seba (teda ako keby bola pružina totálne stlačená) a potom ju opatrne roztiahnem podľa stúpania závitov, aký chcem mať. Pružinu robím zámerne o čosi dlhšiu a potom len vyrežem ten "pekný stred" podľa potrebnej dĺžky alebo počtu závitov.

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 37
Wykonawca
Príspevky: 2600
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa johnny7 » 03 Sep 2021 15:14

Tiež to robím navinutím jeden závit tesne za druhým akurát pri rozťahovaní do potrebného tvaru treba byť opatrný a ťahať za oba konce pekne rovnomerne až do dosiahnutia potrebných rozmerov.
Hotovo: M4A3 Sherman
Na Stole: Brabham BT26
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Jene | 54
Príspevky: 817
Meno: Jano
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výroba pružiny

Príspevokod užívateľa Jene » 03 Sep 2021 20:50

Rovnako to navíjam aj ja, len ju nenaťahujem, ale podľa vzdialenosti závitov na začiatok medzi ne vložím buď skalpel, nožík abo nožnice a pomaly idem medzi závitmi alebo točím pružinou kým nie je na konci. Takto mám približne rovnaké rozostupy medzi závitmi a potom ju popr. trochu natiahnem abo stlačím na potrebný rozmer.

Návrat na "Tipy a triky - Diskusia // Tips & Tricks - Discusion"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný