Zdravím,
po dokončení Tatry som sa rozhodol pustiť do tejto novinky od Rippera. Predlohu nie potrebné predstavovať nakoľko ju všetci dobre poznáme a veľa z Vás ju malo možnosť vidieť aj v akcii nad poliami prípade na rôznych leteckých dňoch.
Začal som so zhotovením častí trubkovej konštrukcie trupu a sedačiek z plastových tyčiniek.
Pokračoval so zhotovením základu kokpitu.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Let Z-37A - Čmelák /RipperWorks/ 1:32
Let Z-37A - Čmelák /RipperWorks/ 1:32
Naposledy upravil/-a Luky815 v 23 Mar 2013 21:40, upravené celkom 1 krát.
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
Skvelé, cez Vianoce plánujem tiež sa do tohto modelu pustiť, takže budem sledovať Tvoj postup. Prvá otázka, konkrétne z akých tyčiniek si spravil tie trúbky?
Na stole: Mustang Mk.I http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=51&t=6246
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
Mam pocit, ze sa jedna o Evergreen profily, mam to aj doma, perfektne na vselico mozne ja kupujem tu - http://www.artol.sk/4-tyce
Edit: tak som sa sekol, ale je to kvazi to iste
Naposledy upravil/-a RoboTY v 13 Dec 2012 22:54, upravené celkom 1 krát.
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
Wow,
Z-37 okamzite si ho idem objednat. Na trhu poriadny Z-37 nie je, okrem Elektron Zenitu a v ABC bol sa mi zda turbak . Konecne. Ked bude druhe povstanie tak Cmelak bude fungovat ako kravka v SNP. Napada ma divocina, dat namiesto kukane mechanika, strelca s poriadnym PKT 14.5mm.
Z-37 okamzite si ho idem objednat. Na trhu poriadny Z-37 nie je, okrem Elektron Zenitu a v ABC bol sa mi zda turbak . Konecne. Ked bude druhe povstanie tak Cmelak bude fungovat ako kravka v SNP. Napada ma divocina, dat namiesto kukane mechanika, strelca s poriadnym PKT 14.5mm.
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
Zdravím,
pokračoval som stavbou kokpitu. Na retuš som použil farby Vallejo.
Pri lepení palubnej dosky sa vyskytli určité komplikácie. Po priložení nasucho nesedí pravý krajný budík s otvorom na prístrojovej doske a je treba ho upraviť.
Prvky riadenia.
A ich umiestnenie v kokpite.
Tu si dovolím malú poznámku: Odporúčam najprv nalepiť prvky riadenia a až potom bočné panely a prepážku medzi kokpitom a priestorom mechanika tzv. "trucovňou".
Ja som to lepil podľa návodu čiže naopak a je to trochu nepraktické nakoľko tam po prilepení bočných panelov nie je moc miesta.
pokračoval som stavbou kokpitu. Na retuš som použil farby Vallejo.
Pri lepení palubnej dosky sa vyskytli určité komplikácie. Po priložení nasucho nesedí pravý krajný budík s otvorom na prístrojovej doske a je treba ho upraviť.
Prvky riadenia.
A ich umiestnenie v kokpite.
Tu si dovolím malú poznámku: Odporúčam najprv nalepiť prvky riadenia a až potom bočné panely a prepážku medzi kokpitom a priestorom mechanika tzv. "trucovňou".
Ja som to lepil podľa návodu čiže naopak a je to trochu nepraktické nakoľko tam po prilepení bočných panelov nie je moc miesta.
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Re: Let Z-37A Čmeliak /RipperWorks/1:32/
Zdravím,
ďalej som pokračoval stavbou sedadiel.
Sedadlo pilota:
A jeho umiestnenie v kokpite. Ešte pred jeho prilepením som upravil polohu pedálov smerového riadenia. Majú byť vyklonené trochu do strán :
http://cdn-www.airliners.net/aviation-p ... 894897.jpg
Sedadlo mechanika a jeho umiestnenie v trucovni.
Skompletizovaný priestor posádky.
ďalej som pokračoval stavbou sedadiel.
Sedadlo pilota:
A jeho umiestnenie v kokpite. Ešte pred jeho prilepením som upravil polohu pedálov smerového riadenia. Majú byť vyklonené trochu do strán :
http://cdn-www.airliners.net/aviation-p ... 894897.jpg
Sedadlo mechanika a jeho umiestnenie v trucovni.
Skompletizovaný priestor posádky.
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Re: Let Z-37A - Čmeliak /RipperWorks/ 1:32
Zdar,
Zatial vcelku podarene. Na modelfore prebieha stavba "plastaku" alebo snad plechaca (scratch) od L. Hancara. Nadherna stavba, a kopu inspiracie. Odporucam.
Inac Vallejo su dobre farby, len si myslim ze obycajne vodovky su na retus papiera k nezaplateniu. Akryly a aj syntetiky su vsak nevyhnutne pre drotky, profily a tak. Ale dle gusta kazdeho zoudruha, ze?
Uz sa tesim na svojho Cmelaka, uz som dlho nic nerozrobil:))
Zdar, M
Zatial vcelku podarene. Na modelfore prebieha stavba "plastaku" alebo snad plechaca (scratch) od L. Hancara. Nadherna stavba, a kopu inspiracie. Odporucam.
Inac Vallejo su dobre farby, len si myslim ze obycajne vodovky su na retus papiera k nezaplateniu. Akryly a aj syntetiky su vsak nevyhnutne pre drotky, profily a tak. Ale dle gusta kazdeho zoudruha, ze?
Uz sa tesim na svojho Cmelaka, uz som dlho nic nerozrobil:))
Zdar, M
Zilinsky primat(or) v starej forme. Aj Anicka z Cadecky:)
https://www.youtube.com/watch?v=MaR3eZJEQIs
A dalsi Janko:
https://www.youtube.com/watch?v=BBbQbMWQF1o
https://www.youtube.com/watch?v=MaR3eZJEQIs
A dalsi Janko:
https://www.youtube.com/watch?v=BBbQbMWQF1o
Re: Let Z-37A - Čmeliak /RipperWorks/ 1:32
Zdravím,
tak ďalšie pokračovanie. Nasledovalo lepenie poťahu trupu. Pri zlepení vnútorných dielov sa mi niekde stratil 1 mm , ale vonkajšie diely boli v poriadku.
Nasledovala nutná úprava . Úpravoval som centrálny diel 5d. Po úprave už vrchné časti sedeli dobre a aj časti s miestom uchytenie krídel dopadli lepšie ako som čakal.
Chýbajúci milimeter sa najviac prejavil v zadnej časti, kde vznikla nepekná škára .
Na nápravu som zhotovil dodatočnú nadstavbu zadnej prepážky z 1 mm kartóna. Po zabudovaní medzera zmizla, ale chudák mechanik má v trucovni ešte menej miesta.
Ďalej som pokračoval zadnou časťou trupu. Tu sa žiadne komplikácie nevyskytli.
Spojenie zadnej časti a priestoru posádky.
tak ďalšie pokračovanie. Nasledovalo lepenie poťahu trupu. Pri zlepení vnútorných dielov sa mi niekde stratil 1 mm , ale vonkajšie diely boli v poriadku.
Nasledovala nutná úprava . Úpravoval som centrálny diel 5d. Po úprave už vrchné časti sedeli dobre a aj časti s miestom uchytenie krídel dopadli lepšie ako som čakal.
Chýbajúci milimeter sa najviac prejavil v zadnej časti, kde vznikla nepekná škára .
Na nápravu som zhotovil dodatočnú nadstavbu zadnej prepážky z 1 mm kartóna. Po zabudovaní medzera zmizla, ale chudák mechanik má v trucovni ešte menej miesta.
Ďalej som pokračoval zadnou časťou trupu. Tu sa žiadne komplikácie nevyskytli.
Spojenie zadnej časti a priestoru posádky.
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní