Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

Rhino Q&A

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 08:56

Pomoze mi niekto? Napriek tomu ze som presiel vsetky Alinove tutorialy, neviem si poradit s rozlozenim takejto jednoducje kopulky. Mozno som pouzil zly postup na zaciatku - nakreslil som si rovnu a zaoblenu krivku, ktore som zrotoval - vzniklo mi teleso potrebnych tvarov (Obrazok 1). Potom som naniesol krivky a vznikla siet ktoru by som chcel potiahnut a rozlozit. (Obrazok 2).



Ako to mam spravit, aby mi to rozlozilo ako jeden diel? Kruh v strede so zaobleniami nastrihanymi podla nanesenych kriviek? No nejde mi to.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 51
2K+
Príspevky: 3659
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 21 Jún 2013 09:33

Problém je, že tie oblé tvary sa nedajú presne rozložiť do roviny.
Takže to musíš nejako okašľať.
Napríklad to ide tak, že z toho kruhu (aj z toho spodného) urobíš mnohouholník (u teba 8- uholník).
Takže vo výsledku to bude hranaté (v kompe).
Tu musíš podľa veľkosti dielu určiť správny počet tých "uhlov", aby sa to dalo zlepiť a zároveň vytvarovať a "zaobliť".
Vieme predsa, že skutočný papier vie byť aj oblý do istej miery.

Samozrejme takto rozloženú vec vieš potom v 2D upraviť - urobiť z toho mnohouholníka zase kruh a tak...

Druhá možnosť je, že tú oblinu rozložíš v opačnom smere, ale to už nebudeš mať z jedného dielu...

Hádam si rozumieme. :wink:
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 09:41

Isteze si rozumieme. Pomyselny kruh nahradim v tomto pripade 10 uholnikom. Vecer to sprobujem.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 51
2K+
Príspevky: 3659
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 21 Jún 2013 10:05

johnny7 napísal:Isteze si rozumieme. Pomyselny kruh nahradim v tomto pripade 10 uholnikom. Vecer to sprobujem.


Vidíš, ani počítať neviem. Keby sa ti nedarilo, večer sa no to môžem pozrieť.
Je načase, aby som to opäť zapol...
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 20:36

Trosku som mal problem s potiahnutim 10 uholnika, ktory som vytvoril ako samostatnu krivku. Nechcelo mi potiahnut uzavretu krivku, ale napokon som si poradil a vytvoril som styri stvoruholnikove plochy, ktore som spojil. Po rozlozeni do 2D a vytvoreni vykresu na tlac mi sice ponahadzovalo zvlastne krivky (niektore ano, niektore nie). Nuz ale opat som neziaduce ciary jednoducho vymazal a bolo. Dik Trak-Tor
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 51
2K+
Príspevky: 3659
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 21 Jún 2013 20:40

Chceme vidieť výsledok! :victory:
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 20:57

Som nasraty teraz. Nakreslil som to rovnako a nerozlozilo mi to na taky pekny "kvietok", ale mi to vzdy postriha na take divne tvary.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Dody | 34
Príspevky: 1285
Meno: Dominik
Bydlisko: Borský Mikuláš / Ružomberok
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Dody » 21 Jún 2013 23:16

Ja som sa dostal k tomuto celkom jednoducho. Nakreslil som tu krivku ako ty, vytvoril som z nej kruhove pole, jeden potiahol a z neho znova kruhove pole. Urcite to ide aj inak, ale nechce sa mi nad tym teraz premyslat.

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa serpens » 22 Jún 2013 00:02

Johny - pzori si alinov navod "torpedo" tam je to popisane. Su tam dve verzie, bud z kuzelov, alebo z tychto pasikov, tako to chces ty. Co sa tyka rozlozenia do "kvietku" to zalezi od toho, ktore hrany mas spojene. Pozri si tento tutorial a pochopis. Pozri si to cele, ale v podstate od cca 02:30 spravi klasicky unroll, ale spravi mu to "hada", potom tam vysvetluje preco a a cca v 03:30 uz rozpaja jednotlive hrany, tak aby unroll vedel, ktore ma nechat po kope a ktore moze rozpojit.
Inak ked ti to aj zle rozlozi, tebe stale staci len jeden ten pasik na to, aby si si ho vedel namnozit a spravit z toho bud to "kvetinku" najlepsie cez polarne pole (polar array), alebo cez klasicke copy ho len nakopirovat vedla seba (myslim, ze tak to ma tusim alin v navode).
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 22 Jún 2013 07:52

Dody: To je sice fajn, ale presne takto to nechcem. Potrebujem aby spoje isli tak od dvoch tretin a v strede aby bol celistvy kruh. Toto je taka kupola z jednej zakrivenej krivky
Serpens: Pozriem, skusim...
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Návrat na "Rhino kútik"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných