Dokončil som prednú časť podvozku. Spravil som zatáčanie kolies podľa skutočného auta a doplnil brzdové valce. Podvozok je už kompletný stačí nalepiť kolesá, ktoré pôjdu až na kompletný model.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Moderátor: iconmaster
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
kompletujem motor aby som ho mohol položiť na rám. Spravil som výfukové zvody z balzy, a naznačil príruby. Tá hrdza ma byť počiatočný stav hrdzavenia ,, foťák to trochu viac vytiahol, aký máte názor na tú hrdzu ? mam ju dať dole ?
zvody som robil podľa tejto fotky:
neviem či je čierna farba dobová , ale na nejakých dobovkách boli čierne tlmiče výfuku, tak budem robiť cele potrubie na čierno.
zvody som robil podľa tejto fotky:
neviem či je čierna farba dobová , ale na nejakých dobovkách boli čierne tlmiče výfuku, tak budem robiť cele potrubie na čierno.
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Ja by som tú hrdzu nechal, mimochodom tie zvody máš parádne a teší ma, že pokračuješ v stavbe.
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Luky : zvody som prefarbil a pojde na nich wash ,, malo by to byť jemnejšie ..
Tatra konvertuje na verziu Arktik. To znamená: dezén na ruskú tajgu, ťažné oko aj keď to je S1čka, zateplenie kabíny, vyhrievaná korba cez výfuk, väčšia palivová nádrž, zadné blatníky, čierna kapota a zakrytovanie prednej časti podvozku pod náraznikom
Klaksóny som pôvodne použiť nechcel lebo na T1 148 S1 sa nemontovali na predčistič vzduchu ako u T2, ale u Arktikoch boli montované aj u T1čky.
(foto: Truck-forum.cz, muzeumtatra111.cz)
Dezén kolies nebude ako originál na Arktikoch (šipak ). Spravil som jednoduchú verziu terénneho dezénu. Cestný laser dezén som opatrne demontoval bez poškodenia. Sám neviem prečo som vlastne kupoval cestný dezén keď mi tam od začiatku nepasoval, a Arktik s cestným obutím by nebol Arktik. Tento cestný vzor dezénu sa zrejme u sklápačoch S1 ani S3 nepoužíval. Videl by som to tak že autor ho len presunul z verzie NTT.
Rozmer pneu nesedí s realitou. šírka skutočnej pneu 11,00 R20 285/80, v mierke 1:32 by mal byť behúň široký cca 8,9mm. Vo vystrihovačke má cca 6mm . Vďaka vysokému bombirungu to až tak nevidieť. Keby som to zistil skôr tak by som kolesám pridal na šírke a ubral s bombirungu ...
Tatra konvertuje na verziu Arktik. To znamená: dezén na ruskú tajgu, ťažné oko aj keď to je S1čka, zateplenie kabíny, vyhrievaná korba cez výfuk, väčšia palivová nádrž, zadné blatníky, čierna kapota a zakrytovanie prednej časti podvozku pod náraznikom
Klaksóny som pôvodne použiť nechcel lebo na T1 148 S1 sa nemontovali na predčistič vzduchu ako u T2, ale u Arktikoch boli montované aj u T1čky.
(foto: Truck-forum.cz, muzeumtatra111.cz)
Dezén kolies nebude ako originál na Arktikoch (šipak ). Spravil som jednoduchú verziu terénneho dezénu. Cestný laser dezén som opatrne demontoval bez poškodenia. Sám neviem prečo som vlastne kupoval cestný dezén keď mi tam od začiatku nepasoval, a Arktik s cestným obutím by nebol Arktik. Tento cestný vzor dezénu sa zrejme u sklápačoch S1 ani S3 nepoužíval. Videl by som to tak že autor ho len presunul z verzie NTT.
Rozmer pneu nesedí s realitou. šírka skutočnej pneu 11,00 R20 285/80, v mierke 1:32 by mal byť behúň široký cca 8,9mm. Vo vystrihovačke má cca 6mm . Vďaka vysokému bombirungu to až tak nevidieť. Keby som to zistil skôr tak by som kolesám pridal na šírke a ubral s bombirungu ...
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Ahoj
dezén vyzerá super ja som kolesa na S3 rozšíril o cca 2mm... tiež sa mi zdali úzke
dezén vyzerá super ja som kolesa na S3 rozšíril o cca 2mm... tiež sa mi zdali úzke
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Report
Po dlhom čase pokračujem v lepení Dokončil som kolesá a prilepil motor na rám. Začal som lepiť kabínu, mám hotový interiér vnútorné obloženie som spravil z hnedého papiera. Arktiky mali zateplenú kabínu tak som sa to snažil napodobniť. Pokračovať budem podľa návodu alebo podľa iných modelárov, ktorý dali svoje postrehy na fórum . Pre istotu som si oskenoval a vytlačil diely kabíny na BETAPOKUSY
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Report
Konštrukcia za kabínouNádrž som vyrobil novú na Arktika. Žial nevedel som trafiť oranžový odtieň modelu tak som ju natrel na čierno. U 148 T1 Arktik boli nádrže vo farbe nadstavbového rámu. Nevadí je to lepšie riešenie ako mať 8 odtieňov na aute.
Kabína
Kabína je hotová, osadená na rám. Čakajú ma doplnky, v pláne mám znázorniť svetlá krúžkom drôtu. Kabína nieje vo finálnom stave musím vyriešiť odlepujúci sa diel v oblúku na okienkach, kde sú delene jednotlivé diely. Je to trochu zlé riešenie.... A nakoniec doladiť retuš neviem či sa to bude dať hlavne v rohoch blatníkov bude treba použiť svetlejší odtieň. Či sa kabína podarila alebo nie to nechám na vás. Ja spokojný nie som určite by som postupoval inač u ďalšej tatry. Obraz kabíny snáď vylepší kapota, ktorá má zabrusené spoje v oblúku a bude v čiernej farbe.
Naposledy upravil/-a tom v 19 Mar 2016 23:35, upravené celkom 1 krát.
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Pekná kabína, len tak ďalej
Na stole: Kamov Ka-29 /Orlik/ 1:33; KV-2 /free/ 1:25
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Re: TATRA 148 S1 /RW/ 1:32 - mato_kolo vs. tom vs. Luky815
Sumec : vďaka
Korba : pridal som "vyhrievanie korby" Doplnil som prívod a vývody plynov. Vychádzal som z dobovej fotografie Arktika T1 na veltrhu v Brne. Nakoniec som prepojil výfuk s korbou drôtom. Hydraulické válce som doplnil hliníkovou páskou.
Nosný rám som nafarbil na čierno, viem nieje to ideálne riešenie ani to nezodpovedá s reálom generácie T1. Nevedel som trafiť odtieň oranžovej ani na nádrž ani na zadné blatníky. Tak som sa rozhodol pre toto riešenie. Vychádzal som z posledného typu Arktika T2, ktorý mal čierny pomocný rám spolu s nádržou a blatníkmi. Farbenie dopadlo celkom dobre nič som nezašpinil.
Kabínu som doplnil o predčističe vzduchu spolu so smerovkami. Opravil som odlepujúce diely gélovým sekuďakom. Pokračovať budem zvyšnými drobnosťami.
Report
Tatra začína chytať tvar. Trochu som sa rozbehol na fotenie nebol čas. Poskladal som jednotlivé sústavy dokopy.Korba : pridal som "vyhrievanie korby" Doplnil som prívod a vývody plynov. Vychádzal som z dobovej fotografie Arktika T1 na veltrhu v Brne. Nakoniec som prepojil výfuk s korbou drôtom. Hydraulické válce som doplnil hliníkovou páskou.
Nosný rám som nafarbil na čierno, viem nieje to ideálne riešenie ani to nezodpovedá s reálom generácie T1. Nevedel som trafiť odtieň oranžovej ani na nádrž ani na zadné blatníky. Tak som sa rozhodol pre toto riešenie. Vychádzal som z posledného typu Arktika T2, ktorý mal čierny pomocný rám spolu s nádržou a blatníkmi. Farbenie dopadlo celkom dobre nič som nezašpinil.
Kabínu som doplnil o predčističe vzduchu spolu so smerovkami. Opravil som odlepujúce diely gélovým sekuďakom. Pokračovať budem zvyšnými drobnosťami.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní