Tých kresieb k vystrihovačkám nebolo veľa. Vždy som bol viac technik ako výtvarník. Ale bolo obdobie, že som skúšal aj trochu kresliť a maľovať.


Kresba k modelu kostelu s. Mikuláša z Bratislavy.
Rover 825i Sterling, Oakland 1928 Roadster, a Marián Hlaváč si jako pánové L. Badalec i L. Jakubčo nakreslil obálku ke svému miniZENITU Bratislavské stavby.
17. Architekturu jste se rozhodl nakonec i studovat a stát se tak profesionálem v tomto oboru. Využil (nebo možná zneužil) jste někdy svojí dovednost při studiu? Např. že by se model pro Zenit stal zároveň i doplňkem k nějaké Vaší vysokoškolské práci?
Model kaštieľa v Dolnej Krupej vznikol ako súčasť semestrálnej práce, ale už od začiatku bol pripravovaný tak, aby som ho mohol použiť aj ako vystrihovačku pre Zenit.

Kaštieľ Dolná Krupá. Slepení, foto a jeho zapujčení Miloš "Miloš D." Drábek.
18. Časopisu Elektrón – Zenit se bohužel v roce 97-98 začaly psát poslední čísla, a Vy jste přesedlal do časopisu Fifík, kde jste chrlil jeden model za druhým. Ale oproti Zenitu jste pro Fifík kreslil především modely techniky, a to snad ze všech kategorií a stavbiček bylo již opravdu poskromnu. Důvodem k tomuto obratu asi byla již Vaše profesionální dráha architekta, kdy jste s baráky byl v kontaktu celou pracovní dobu a vystrihovačky techniky byly tedy příjemný relax?
Medzi Zenitom a Fifíkom bola niekoľkoročná prestávka, iné záujmy a život bez papierových modelov. Spolupráca s Fifíkom začala oslovením zo strany redakcie. Následne sme veľa diskutovali o tématickej orientácii vystrihovačiek vzhľadom na cieľovú skupinu a súčasné záujmy detí a dali sme prednosť technike. S mojou profesiou to nesúviselo, bolo to smerovanie redakcie a mne to nevadilo.
19. V době aktivního kreslení pro Fifíka jste taky přešel z ruční kresby na počítačovou tvorbu. Což mnohé zjednodušší. Je ale něco, co Vám u počítačové kresby z té ruční tvorby schází?
Niečo sa veľmi zjednodušilo, hlavne konštrukcia a rozloženie dielov na stánku, tiež vyfarbovanie technických modelov. Vždy je možnosť všetko opraviť a upraviť. Ale logicky to vedie hlavne k tvorbe modelov techniky. Nostalgicky spomínam hlavne na ručné maľovanie modelov architektúry - štetec, anilínky, to sú staré dobré časy. Pritom tá možnosť je tu aj dnes, skombinovať počítačovú kresbu s ručným dokreslením a vymaľovaním, ale nikomu sa už do toho nechce.


Ukázka tvorby M. Hlaváče pro slovenský časopis Fifík. Ale autorovi i tak nechybí jasný rukopis a dětska jistě modely zaujmou.
20. Momentálně Vás plně zaměstnává rodina, ale děti začnou být časem víc a víc soběstačnější a třeba najdete trošku času k tvorbě. Máte nějaký svůj vysněný model, který máte v plánu nakreslit?
Nie. Nerozmýšľam o tom a posledné 2-3 roky som prakticky nič nenakreslil. Mám pocit, že vo Fifíku som vyčerpal svoju energiu na tvorbu modelov, bolo ich veľa a v rýchlom časovom slede. Asi potrebujem dlhšiu prestávku. Uvidíme...